biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Paredes

Kategori: La Casa

 
De flesta väggar är satta.
 
 
Vissa med ljudisolerade matta och vissa väggar inte...
 
 
När vi drar igång med karaoke kvällar så tror jag att grannen är tacksam för att vi åtminstone har klätt in väggen närmast dem med special isolering mot ljud....spånplattorna gör ju sitt...
 
 
 
Här städas ideligen mellan gångerna. Efter hantverkarna har varit här, morgon och kväll. Då hade min MR U  varit snabb nog att säga:
 
Min lilla fruga jo hon kan ju suga på klubbor och karamell...
 
 
⬆Tryck på Uggla⬆
 
 
Så här ser det ut i taket. Ett virrvarr med rör och kablar.
 
Här kommer veckovis rapport om : " jag och mitt hem som arbetsplats "och jag hoppas att ni inte blir lätt uttråkade. 

Kommentarer

  • Hedda Rönnlund säger:

    Åh så roligt med karaoke!

    Svar: Vi har inte plockat upp den ännu. Så sen så kommer det sprakande i mikrofonen i höga decibel. Stackars grannar😂😂😂
    Biggeros

    2016-05-03 | 16:59:46
    Bloggadress: http://nouw.com/heddaronnlund
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Haha, jag ska väl inte komma och säga något och jag har absolut ingen rätt till att bli uttråkad. Hur många akter är min förbenade pool uppe i? 12? Nä, 13 är det visst och det borde nog bli i alla fall tre till: dagens arbete, morgondagens och när vi badar. Nu är det ju hanverkare i farten så jag säger MINST!

    Karaoke? Har aldrig provat men det verkar kul. Jag ville köpa till PlayStation el X-Boxen eller vad vi nu har så jag kunde få ha lite roligt för de där tusenlapparna med men nähäpp. "ALDRIG!" sa mannen min. Nähäpp. Fast jag misstänker att jag hade inte använt den i alla fall så jag slogs inte för det.

    Den där kabelstjärnan var rätt prydlig ändå! Vi är ju i Spanien - värre har vi sett! Därmed inte sagt att man vill ha det hemma ...

    Så fint du kommer att få det!

    Svar: Till slut tror jag med att det blir prima ballerina, Emma😉😉Så du fick ingen sångmick=(( Min man hade inget val tre tuffa brudar mot en man. Ha det😚😙
    Biggeros

    2016-05-03 | 20:13:11
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Sussi säger:

    Är det karaokekvällar inplanerade så tror jag grannen är väldigt glad om ni ljudisolerar bra haha
    Spännande att se sen när det är klart..
    Kram

    Svar: Vi har förberett väl inför kommande kväll. Det blir ju inte så ofta man tar hals. Du lär får se mer min vän. Godkväll i stugan 😙😙
    Biggeros

    2016-05-03 | 20:48:55
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • åsa i åsele säger:

    Har faktiskt aldrig testat karoke,
    känns genast som något fattas i mitt CV ;-)

    Klart Du ska visa vad som händer å sker hemma hos Er :)

    svar, snöfritt har vi troligtvis om nån vecka ifall värmen kommer som det sägs.
    jag gillar denna årstid, bäst just för att vi slipper myggen...

    kram

    Svar: Jag verkligen hatar mygg÷/Vi har faktiskt lite mygg här. Jag förstår inte varför...Du får gå på en karaoke kväll på krogen eller köpa en mick helt enkelt till TV spel. Trevlig kväll.Kram😙😙
    Biggeros

    2016-05-03 | 21:05:56
    Bloggadress: http://naltanorrland.blogspot.se
  • Znogge säger:

    Inte alls utan det är spännande att se hur arbetet fortskrider! Med tanke på karaoken så borde ni kanske tilläggsisolerat alla väggar ;-)

    Kram

    Svar: Ja, du tycker så😉😉Min granne kan gott få igen i med det att han ständigt plitar på sin gitarr. Kram😙😙
    Biggeros

    2016-05-03 | 21:13:46
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • BP säger:

    Avundas er inte måste jag säga. Men så har jag ju tummen mitt i handen också. Å din kabelhärva är ju ingenting jämfört med vag jag sett i el-väg på spanska gator, speciellt i gamla delar av städer/byar. Er är ju riktigt snygg;-)

    Svar: Nej, det såg bra ut på kameran " kabelhögen ". Hursomhelst ska detta döljas innanför taket. Det blir nog bra tillslut utan damm och oljud. Sussa gott!!!
    Biggeros

    2016-05-03 | 22:28:24
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • sandra. säger:

    Haha, så kul med karoke ju =)
    och vad är det ni ska göra, är det renovering av hela huset eller endast rummet? :) så kul iallafall och tack snälla för gratulationen <3

    Svar: Inget var gjort i källaren så det ska princip dit isolering, spånplattor, tak och golv. Allt annat i huset är gjort. Little by little. Hoppas du hade en fin födelsedag. Kram
    Biggeros

    2016-05-03 | 22:50:29
    Bloggadress: http://miinvardaag.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Karaoken låter roligt!Har provat några gånger trots brist på sångröst.
    Och jag tror era grannarna uppskattar isoleringen om de inte är hos er och deltar.
    Jätteroligt att se hur det hela blir. Inte tröttnar jag inte...
    Mailar dig om vad ni har använtför isolering. Vi är på g och ska isolera i den spanska "stugan" men inte p.g.a karaoke...
    Stor kram!

    Svar: Jag ska fråga Carlos vad den heter " isoleringen". Det tror jag knappast att han har tid att komma hit att sjunga. Han har fullt upp med att spela på sin gitarr. Roligt att ha planering för framtid. Då jag tänker på att ni ska renovera er stuga i Spanien. Sov gott min sköna. Kram
    Biggeros

    2016-05-03 | 23:15:34
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Jessica Högberg säger:

    Karaoke minsann. Låter trevligt! Kul att se hur ni pysslar!

    Svar: Trevligt värre med liv och sång!!! Hoppas bara att du inte tröttnar mellan gångerna. Kram på dig
    Biggeros

    2016-05-04 | 01:17:57
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Eva`s blogg säger:

    God morgon ...roligt att följa arbetet hos er & se hur det går :) sen är det inte alltid så kul att ha det hemma, men ett måste om det skall bli fint ju :) hoppas du får en solig dag kram fina du

    Svar: Idag är det molnigt i Jerez men varmt. Godmorgon till dig:))Visst får man lida sig igenom eländet om an vill ha fint:)) kram på dig
    Biggeros

    2016-05-04 | 09:02:34
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    WOW! En karaokeanläggning hemmavid - inte illa!
    :-)

    Svar: Ja, inte illa för en katt att skräna när andra vill att man ska byta spår....kul är det:)))
    Biggeros

    2016-05-04 | 09:40:51
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • wiolettan säger:

    Karoke, så härligt. Jag tycker om att sjunga men kanske är jag för blyg för att ställa upp själv, men att lyssna, underbart.
    Vilken massa kablar och grejer i taket, en riktig stor spindel.
    Så mycket jobb det ligger framför och så duktiga ni är.
    Kram och sköt om dig.

    Svar: Ska bli så skönt när det är över. Jag sjunger gärna men om det är bra det får grannen avgöra:))) kramiz
    Biggeros

    2016-05-04 | 10:14:05
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: