biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Groene Papegaii

Kategori: Holland

 

Av alla de nådegåvor ordspråk

 Av alla de nådegåvor vi människor utrustats med, är det ingen som ger så mycket som vår förmåga att längta. Inget är ouppnåeligt eller otillgängligt för vår längtan.  Av de mange nådegaver som vi mennesker er utstyrt med, er det ingen som yter så meget som vår evne til lengsel. Intet er uoppnåelig eller utilgjengelig for vår lengsel.
 
 
Alla har en längtan efter något/någonting
Jag längtar efter mina sessor.
Denna fina Ängel är faktiskt den yngsta men längsta av mina två döttrar. Hon är målmedveten, trogen och ärlig. Så ärlig att hon inte vet när man behöver dra en "vit lögn".
 
 
Denna fina Sessa är kortast av oss kvinnor i familjen, men låter sig inte tryckas ner. Envis som synden och har ett hjärta av guld. 
 
De är fortfarande olika till sättet och var väldigt olika till utseendet när de var yngre. Nu tycker jag att de börjar en aning likna varandra. Speciellt när bägge två är ljushåriga. 
Jag är så stolt över att ha dessa underbart fina och rara töser till döttrar.
 
Love you all the Way to Venus and back to Earth again.
 
 
(Kortet är taget i Holland).
 
Här bodde vi i ett trävirkeshus nära Bergen op Zoom (Holland)
Vi bodde på en camp  en liten by som heter Hoogerheide i ett år. Vi var många svenskar som hyrde hus där. Ett riktigt charmigt ställe för sommargäster och även för oss. De hade en mysig pool, restaurang, lekparker, glassbar, djurfarm och inkluderat alla faciliteter. I nu läget vet jag inte vad som finns kvar.....
 
Groene Papegaii heter campen
 
^var vänlig att tryck på bilden om du vill se mer^
 Idag är det bara en Caravan/husbil/tält camping. Stugbyn tillhör inte längre Groene Papegaii. 
 
Nu heter stugbyn Family Land Hoogerheide
 
^Om du vill veta mer tryck på bilden^
 
 
Dessa hus fanns inte 1994 då vi bodde där. Parken har blivit betydligt större och har nu många hus att välja mellan. 
 
 
Här badlade vi ofta...
 
 
Spelade minigolf...
 
 
Lekte i en av lekparkerna....
 
 
Mycket av detta fanns inte 1994/1995
 
 
 
 
Det kommer mer bilder vid ett annat tillfälle.
Jag måste rota fram foton från den gamla goda tiden......

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Kul o få läsa lite om dej o ditt liv :)

    Kram

    Svar: Härligt att du känner det så min fina vän. Det är så roligt att blicka tillbaka.. En stor kram <3
    Biggeros

    2016-05-11 | 12:20:49
    Bloggadress: http://CheerSarah.devote.se
  • Jessica Högberg säger:

    Fin dikt, fina sessor och kul att få veta lite om förr.
    Hoppas allt är toppen!

    Svar: Allt är på topp förutom vädret. Så roligt att du finner det intressant 😚😙
    Biggeros

    2016-05-11 | 13:50:25
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vilka skönheter! Och visst syns det att de är systrar.

    Oj, du verkar ha bott lite här och där. Lärde du sig någon holländska? Pratade precis med min spanske granne, hans fru kommer ju från Holland och han tycker att holländska var jättesvårt att lära sig. Vi har väl som svenskar lite enklare att ta holländskan till oss. Inbillar jag mig.

    Svar: Holländska är en blandning av engelska tyska och skandinaviska. Man förstår mer än man tror (danku vel) Tack så mycket. Hur som haver .... Har vi bott i en del länder och haft äran att lära känna urinvånarna och blivit bekant med deras traditioner. Jag tycker att flickorna börjar likna varandra mer med åren. Spanska grammatiken är ju svårt. Finns så mycket ordklasser och böjelser så jag blir knas. Kram på dig😚😙
    Biggeros

    2016-05-11 | 14:20:04
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Anna, New York – My Bite of the Big Apple & Travel on a Cloud säger:

    Fina döttrar du har! I vår familj blev det triss i killar. :)
    Tack för rundturen också. Jag får läsa ifatt här på bloggen om dig!

    Svar: Du är välkommen!!Det är inte illa med 3 killar!!
    Kul att du finner turen intressant. Ha det bra÷))
    Biggeros

    2016-05-11 | 15:03:14
    Bloggadress: http://www.newyorkmybite.com
  • wiolettan säger:

    Söta och fina flickor förstår att du är tacksam och stolt över dom.
    Härliga bilder och roligt och intressant att få se lite av det du har varit med om.
    Detta om längtan stämmer så bra.
    Sköt om dig och varm kram.

    Svar: Ett jätte fint ordspråk🖒Så roligt att du finner det intressant med mina minnen. Älskar mina sessor!! Ha nu en jätte mysig dag. En stor kram😙😚
    Biggeros

    2016-05-11 | 17:02:03
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Susanna säger:

    Vad fint skrivit om dina döttrar och så fina är dom..Vad kul att fått bo i Holland i ett år, har själv varit där några gånger..Mysigt när man tittar tillbaka, gör de själv ofta och ännu mer nu när min mamma inte finns. Man uppskattar saker på ett annat sätt när man själv får barn och bli äldre en när man var yngre...

    Kram fina<<3

    Svar: Härligt att ha minnen och jag vill gärna påminna mig om vad bra man hade. Jag har fått chansen att vara hemma med mina barn=) Vi har bott i olika länder och fått ett utbyte med andra människor. Jag är inget annat än nöjd☺ Holland är ett intressant land och holländare är ett trevligt folk. Kram på dig Susanna😚😙
    Biggeros

    2016-05-11 | 19:54:29
    Bloggadress: http://baralite.blogg.se
  • Sussi säger:

    Vilka fina döttrar. Och vilka fina ord! Kram

    Svar: Tack för de fina orden, Sussi. Jag menar varje ord och är så stolt över dem!! Ha en bra torsdag, kramiz
    Biggeros

    2016-05-11 | 20:05:04
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Anette säger:

    Fina döttrar ;)
    Hur länge sedan var det du bodde i Sverige?
    Kram

    Svar: Vi sålde huset förra året. Köpte detta huset för 2 år sedan. Därimellan har jag pendlat mellan Spanien och Sverige. Längtar väldigt mycket efter mina fina töser. Ha nu en bra dag⚘😙
    Biggeros

    2016-05-11 | 20:11:21
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Marie säger:

    Fina bilder från Holland. Jag var där flera gånger hos Er.när vi var och badade på området med dina små gullungar mina barnbarn och när vi åkte till Bergen Of Zoom till ett fint badbassängplats det är ett tag sedan 1994 puss och kram Mamma eller vad det 1995

    Svar: Tiden går så fort. Jag trivdes jätte bra där. Många fina minnen. Ha nu en trevlig dag och puss och kram
    Biggeros

    2016-05-11 | 20:13:32
  • Eva`s blogg säger:

    kul läsning & så lik dig fin :) klart du saknar dem ju söta bilder :) hoppas du får en fin kväll kram

    Svar: Tack för de fina orden, Eva😚😙Älskar mina fina sensor!! Ha en härlig dag min vän🤔🌻🌻
    Biggeros

    2016-05-11 | 20:30:02
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • ullie säger:

    sötaste sessor så glad man har dem . fina dina va

    Tack va snäll du är i morg blir det besök hos sjukgymnast o ja hoppas oxå få starkare tabletter dumma rygg

    fin torsdag söta du kram

    Svar: Hoppas det går bra hos sjukgymnasten. Jag är så glad att ha mina sensor. De är det bästa med livet förutom min fina man. Ha en bra torsdag😚😙
    Biggeros

    2016-05-11 | 22:11:26
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Ditte säger:

    Dikten är tänkvärd och just längtan är en viktig ingrediens i livet. Förstår helt klart att du längtar efter dina "sessor". Så fina!Jag längtar ständigt efter mina och även efter prinsarna, barnbarnen.
    Vad roligt att läsa om tiden ni bodde i Holland och att bo utomlands och i flera länder berikar och ger så mycket och man får ett helt annat perspektiv på tillvaron. Och distans både till sig själv och annat. Tillvaron fungerar utmärkt även om det inte just är på det sätt man är van vid.
    Jag är tacksam och glad för våra fyra år i Peking och innan dess har vi bott utomlands i olika omgångar och jag redan som barn.
    Stor kram och tack för son vanligt trevlig läsning.


    Svar: Jag känner så mycket gemensamt med dig. Du har även bott utomlands och vet vad det vill säga. Jag har lärt mig mycket om olika kulturer och lärt att känna många trevliga människor. Jag vill inget ogjort=) Ha en trevlig dag min fina Ditte😚😙
    Biggeros

    2016-05-11 | 22:41:37
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Ghugge säger:

    Åh, så härliga döttrar, vilken gåva..!
    Du har levt och lever ett spännande liv, roligt när du berättar..!
    Kram vännen🌹

    Svar: Härligt att du tycker det är intressant!! Älskar mina töser!! Såklart längtar man efter dem. Ha en bra torsdag, darling😚😙
    Biggeros

    2016-05-11 | 23:10:44
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • BP säger:

    Snacka om att "Walking Memory Lane". Det regnar fortfarande hos dig antar jag;-)

    Svar: Just nu är det uppehåll....... men det ser mörkt ut. Ha en riktigt bra torsdag=)))
    Biggeros

    2016-05-11 | 23:31:39
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • sandra. säger:

    Så roligt att läsa och se bilder :) så himla söta dina döttrar är!!

    Svar: Tack för komplimangerna från en fin tjej:)) Så roligt att du finner det intressant. Kram
    Biggeros

    2016-05-12 | 22:50:18
    Bloggadress: http://miinvardaag.blogg.se/
  • Fröken säger:

    Vad fint skrivet om dina döttrar! Men bor inte de i Spanien med er längre? :-)

    Svar: De är så pass stora, har pojkvänner och studerar på univeritet. Kram
    Biggeros

    2016-05-13 | 08:26:12
    Bloggadress: http://verbaomnesliberant.webblogg.se/
  • Veiken säger:

    Allt kan man ta ifrån oss - utom våra minnen så dem ska man vårda ömt! Jag förstår så väl att du längtar efter dna sessor! Kram

    Svar: Kloka ord från en fin vän. Minnen kan ingen ta ifrån oss. Älskar mina sessor😘😘
    Biggeros

    2016-05-13 | 18:16:04
    Bloggadress: http://veiken.se

Kommentera inlägget här: