biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Casi listo

Kategori: La Casa

 
 
 
Då är nästan källaren klar. Det är bara lite målning på vissa ställen kvar. Sedan är det garderoben som ska installeras.
Så skönt!! Bra blir det÷)
Nu är man rätt så trött på hantverkare... Man blir så låst att alltid behöva vara hemma och passa på.
 
I fredags blev det även nyrenovering  av mitt ärvda staffli från Sven. Jätte fint blev det i slutändan. Nu står den i källaren och pryder fint.
 
 
"Mors dag" och en vanlig söndag i Spanien firades med olika tapas,  barbecue  och svensk äppelkaka. Vi hade en spansk "potlock". En trevlig dag med ett gott sällskap. Hoppas ni hade en mysig morsdag.
 
 
Igår fyllde minstingen 22 år. Min lilla sessa.Vad tiden rusar iväg. Jag var 22 år  gammal när jag träffade min man. Då var det förälskelse i första ögonblick. Vem tror på ödet?
 
 

Kommentarer

  • znogge säger:

    Så fint och bra det har blivit i källaren men nog är det skönt när hantverkarna är klara!

    Jag träffade min blivande men när jag var 21 år och på den vägen är det...

    Ha en bra dag!

    Svar: Det är även en lång tids förhållande med samma man:))Det kommer bli så skönt när allt är klart. Ha en bra dag.
    Biggeros

    2016-05-31 | 12:17:11
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Netti Starby säger:

    Vad roligt att ni har levt ihop redan i 22 år och så kul med renovering! Kram

    Svar: Vi har varit ihop i 28 år. Lång tid:)) Skönt när renoveringen är över:)
    Biggeros

    2016-05-31 | 14:42:02
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Ruth i Virginia säger:

    Jag tror på ödet. Träffade maken på ett boarding
    house i San Francisco 1952. SF skulle vara sista stoppet, innan jag återvände till Sverige efter ca ett år i USA.
    En kväll satte han sej vid mitt bord vid middagen.
    Han ringde nästa dag; det var januari. Förlovning i Golden Gate Park i april och giftermål i juni. Vi fick
    nästa 50 år tillsamans, innan cancern tog honom.
    Kan bara säja, att jag hade tur. :)

    Svar: Vilken otrolig kärlekshistoria. Härligt att ni fick så många år tillsammans. Tråkigt att en sjukdom ska behöva separera ett par. Som sagt ni fick ändå många fina år tillsammans. Jag tror definitivt på ödet<3
    Biggeros

    2016-05-31 | 16:55:18
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Jisses så snyggt det har blivit! Rena drömmen kommer det att bli sedan när du kan svassa runt där i din gåingarderob!

    Vi träffades på Emma-dagen 1988, då var jag 19 ... På Emma-dagen 2009, gifte vi oss.

    Svar: Vi träffades 1988:) Vi gifte oss 1996. 20 detta år. Gud, vad tiden går...Asså vad jag ska strutsa runt i garderoben när den är klar:))
    Biggeros

    2016-05-31 | 18:12:05
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Så himla bra det blir! :-)

    Jag "blev ihop" (som det hette på den tiden) med Anders när jag var nyss fyllda 17. Han var nitton. Jösses. Bara tonåringar... Vad hände? ;-)

    Svar: Ja, det är helt fantastiskt!! Det är inte så vanligt idag att ett förhållande håller så länge. Så grattis!!! Det har blivit jätte bra i källaren som nu är rum.
    Biggeros

    2016-05-31 | 19:00:04
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Du måste ju be din man videofilma dig när du strutsar runt där inne sedan! :D

    Svar: Jag ska göra det, Emma:))) När alla kläder har kommit på plats!! Jag ska försöka fÅ allt organiserat.
    Biggeros

    2016-05-31 | 19:21:50
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Days by Johanna säger:

    Skönt källaren börjar bli klar. Ser jätte fint ut :)

    Ja hon är klok min vän vivi! Javisst är Hugo söt som 3månader :)


    Svar: Otroligt söt är Hugo!! Det börjar visa resultat och ett gott!! Sov gott!!
    Biggeros

    2016-05-31 | 20:41:12
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.blogspot.se
  • moa granstrom säger:

    tiden går verkligen fort. åh vad sugen jag blev på att se resultatet av renoveringen :) kramis

    Svar: Det kommer du får se inom snar tid. Garderoben är inte färdig ännu. Sussa gott!!
    Biggeros

    2016-05-31 | 21:04:26
    Bloggadress: http://www.moamedalicia.blogg.se
  • Marie säger:

    Så jättefint det blir i källaren. Skönt när det blir färdigt. Det går fort med åren lilla Jennifer alla redan 22 år. Det går för fort. Puss o kram Mamma.

    Svar: Visst går tiden fort när man är lycklig kära du <3 Slutresultatet blir alla tiders. Puss och kram
    Biggeros

    2016-05-31 | 21:19:28
  • Petra Olsson säger:

    Men så fint det börjar bli 🌟Kul att se resultat även om renovering e tok jobbigt med alla dessa hantverkare men man blir gladare mot slutet kan jag lova 😂🎉kram

    Svar: Jag känner mig redan glad för resultatet i källaren:)) sov gott
    Biggeros

    2016-05-31 | 22:28:51
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • BP säger:

    WOW vad snyggt det blev i er källare och hur fort det gick! Otroligt!

    Å stort GRATTIS till din lilla Sessa:-)

    Svar: Äntligen blev det rum i källaren!!! Tack min fina vän. Tiden går så otroligt snabbt att lilljäntan har blivit redan 22 år. God kväll
    Biggeros

    2016-05-31 | 22:42:47
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ditte säger:

    Jag tror absolut på ödet! ch så fin din "lillsessa" är!
    Ni se rut att ha en väldigt trevlig mors dag. precis som man önskar att alla ska få ha det.
    Så skönt att renoveringen närmar isg slutet och det blir väldigt fint.
    Undrar så vilket material ni haft till väggarna för att ljusisolera. Vi har planer...
    Kram!

    Svar: Det är en ljudisolerande svart gummi yta på ena sida och isolering på den andra.sidan ca 16 mm. Jag minns inte vad den heter. Därefter använde vi gipsväggar vilket inte är vanligt. Det isolerar även en hel del. Vi hade en Barbecue med grannar och det var trevligt på söndagen. Tänk att min lilla Sessa har blivit 22 år. Kram på dig och sov gott
    Biggeros

    2016-05-31 | 22:45:58
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Marie säger:

    Så fint Staffliet från Sven blivit, han hade blivit glad. Hoppas att du kommer att måla fina tavlor. Puss o kram Mamma

    Svar: Just nu är den en del av källaren och pryder:))) kramiz
    Biggeros

    2016-06-01 | 18:35:55
  • Jessica Högberg säger:

    Snart är allt klart, nytt och fint. Så skönt det måste kännas.

    Svar: Känns helt underbart ska du veta=))) glad som....
    Biggeros

    2016-06-02 | 14:53:43
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: