biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Glass i stora lass

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
Åt den godaste glassen på länge igår i Valdegrana. När man inte har ätit glass på länge så hann jag knappt svälja förrän det goda tog abrupt slut.
 
 
El tiempo hade utlovat 20 grader i skuggan. I Valdegrana var det 18 grader men kändes som hälften så varmt pga att det kom in Atlantiska vindar. 
 
 
Det finns ju vissa fördelar med de som vill ha den rätta vinden..
 
 
 
Många kitesurfare förberedde sig inför den kommande säsongen..
 
 
Även segelbåtar bar för segel...
 
 
Vi tog en kopp kaffe som sagt för att vibehålla värmen efter en lång promenad längs stranden.
Sådana hak är utspridda längs stranden. Det finns möjligheter att sitta inne, vilket vi sällan väljer. Skiner solen så sitter jag helst utomhus och lapar sol.
 
 
 
 
Igår var dock inget badväder men viljan fanns.
Förra året vid denna tid så solade och badade jag på denna strand. Då var det ovanligt varmt med 30 grader.
 
Trevlig Påsk!!!
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Här är tydligen värmerekord. underbart. Blir nog inget särskillt i påsk mer än mys

    Svar: Härligt!! Här läggs det det även en dyrbar tid till mysandet. Så skönt med varmt väder i lagom mängd. Påskram
    Biggeros

    2016-03-25 | 15:05:18
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • TantGlad säger:

    Ååå.....badväder ..Det låter ju jättemysigt, för här har vi då inget badväder....bara väder, men det är ju alltid nåt.
    En stor sol här vi haft hela dagen.

    Mmm...glassen ser God ut, och bilderna ser mysiga ut.

    Ha en riktig GLAD PÅSK !
    Påskkram.

    Svar: Har inte kommit så långt än som ett dopp i havet. Det var tänkt så igår. Än är det bara mars månad. Glassen var helt underbar. Tack!! Detsamma till dig en stor Påskram
    Biggeros

    2016-03-25 | 15:19:44
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Nu får man börja akta sig lite extra! Tänker inte på glassen då utan på solen. :) Var ute en timme i parken med sonen och hans kompis och japp, det tog!

    Svar: Solen tar jätte mycket. Jag tar det riktigt lugnt. Än så länge har jag inte bränt mig. Jag vet när någon kommer på besök så pressas det i solen och då hudåkommor uppkommer rätt så snart. Ta det lugnt i solen, kram på dig
    Biggeros

    2016-03-25 | 17:16:22
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Susjos säger:

    Vad gjorde vi utan solen!
    Gissa om man längtar till sol och värme nu!
    Men visst får man vara försiktig så här i början av säsongen :-)
    Glad Påsk!

    Svar: Man får vara jätte försiktig i solen nu. När man bor utomlands så är man inte så stressad av att man ska få färg så fort solen är uppe. Visst mår man så bra i värmen. Man får så mycket energi så här års. Glad Påsk till dig med min vän
    Biggeros

    2016-03-25 | 20:04:40
    Bloggadress: http://susjos.blogspot.com
  • Ditte säger:

    Vilken härlig glass! Länge sedan jag åt en, men det finns några riktigt bar glasställen här Stockholm som jag ska besöka om ett tag. Men jag vill gärna ha lite varmare först och kunna njuta av att sitta ute.
    Men att gå längs stranden är ljuvligt, men säkert skönt med en vindtät jacka på. Vindarna från Atlanten kan ju vara rätt kyliga, men solens strålar är starka men kanske inte ger så mycket värmen än.
    Jag är ju inte i solen...Mun hud tål inte det. Men jag tycker ändå om den.
    Tack för den fina promenaden.
    Stor kram!

    Svar: Varsågod och så roligt när du tittar in till mig:))Jag glömde jackan och frös faktiskt när vinden var som värst. Hemskt att gnälla när man bor i Spanien. Vi kusten kan det blåsa enkel. Som tur bor vi lite inåt landet. Det tar 15 minuter till närmaste strand. Då förstår jag att du längtar för testa en av de där goda glassarna på någon ute terass. Trevlig Påskhelg min vän.
    Biggeros

    2016-03-25 | 20:36:33
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Anneli säger:

    Underbara, underbara bilder. Jag drömmer mig bort en stund. Den glassen skulle sitta fint.
    Önskar dig en Glad Påsk. Kramar ♥

    Svar: Glassen var underbart god!! I med det jag försöker hålla LCHF stilen så ibland unnar jag mig något gott. Såsom i Torsdags. Dröm dig bort och kika in hos mig. Kram på dig min vän. Kram
    Biggeros

    2016-03-25 | 21:49:13
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • BP säger:

    Glass och choklad är inte min grej, däremot gillar jag långpromenader;-)

    Såg på tv att Valencia slog värmerekord i år och var varmast i hela Spanien med sina 28 grader. Här blev det 23 grader och det var vindstilla. Sedan kom molnen cirka klockan 14:30 och det var inte ett dugg skönt längre.

    Kitesurfing har jag inte sett än, däremot jetski- och båtrace samt vattenskidor med hjälp av linor. Ganska coolt faktiskt.

    Svar: Min man provade vattenskidor på lina på Skara för länge sedan. Det gick inte så bra. Vi har även åkt vattenskidor efter båt. Det gick bättre. Har inte provat kitesurfing. Det ser inte så enkelt ut. Vår vän kitesurfar, men har inte så mycket tid efter ha fått trillingar. Skönt för Valencia med sina 28 grader. Det kommer hit förr eller senare. Jag är inte alls orolig. Jag är en glass person, men tillåter mig inte själv så väldigt ofta äta glass med socker. Jag för ju LCHF stil. Vi gör vår egna glass då och då med sötningsmedel. Jag gillar att gå och ofta. Ha en fortsatt trevlig fredag:)
    Biggeros

    2016-03-25 | 22:11:09
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Eva`s blogg säger:

    Är ingen glassälskare men nångång ok så fina hus där är & värmen kommer säkert snart så du kan bada :) rolig bild hi hi fin påskafton kramen

    Svar: När värmen kommer så tycker man att det är rent för varmt. Man är aldrig nöjd. Trevlig Påskafton, finis. Kram
    Biggeros

    2016-03-26 | 09:12:18
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Mums av glassen såg god ut :D Önskar dig en glad påsk :) Kram

    Svar: Riktigt mumsigt, Sanna:)) Glad Påsk kram
    Biggeros

    2016-03-26 | 11:22:43
    Bloggadress: http://myfairytaleneverends.blogg.se
  • Marie säger:

    Glassen ser jättegod ut och stor påskkram Till Er. Kram Marie

    Svar: Glassen var mumsigt värre, tack!! Påskram
    Biggeros

    2016-03-26 | 16:37:50
  • Susanna säger:

    Åhh så härligt älskar de vita husen =) Glass är ju så gott, just nu skulle nog allt gå ner för mig.. Hoppas att du har haft en fin påsk och vädret är ju underbart..

    Jätte kul att få se alla fina bilder som du visar, man bara längtar nu till värmen.

    Kram

    Svar: Hoppas även du har haft en underbar Påsk, min vän:))
    Biggeros

    2016-03-27 | 12:09:20
    Bloggadress: http://baralite.blogg.se

Kommentera inlägget här: