biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Andväsendet

Kategori: Min Blogg

Jag vet inte om ni brukar fundera på vad som finns omkring oss..
Ibland tror jag på att när vi en gång dör så kommer vi tillbaka till jordelivet i en annan skepnad...
Allt har sin mening och alla tror på olika saker.
 
En gång satte sig en geting på min dotters axel. Den satt där rätt så länge ,väldigt fridfullt och spejade in läget.
Min svärfar hade dött samma år och jag inbillade mig att det var han som ville ha lite koll på läget. Sådan person var han.
 
 Alla är olika precis som ankor, änder och gäss.
Vissa är vita, bruna , svarta, mönstrade gråa, gröna...
De umgås, samsas om maten, vilar tillsammans och tar ett dopp i dammen. Allt verkar så fridfullt och okomplicerat. Troligtvis pratar de samma språk.
Om jag skulle få välja och komma tillbaka i en annan skepnad så skulle det vara en fågel, en stor Örn.
Fri som en fågel. Bara flyga iväg när jag ville och var jag ville.
Vilket djur skulle ni vilja vara?
 
Många gånger så är det känsligt att prata om det verkligen finns ett liv efter detta...
Vissa tror att när man dör så är det slut. Vissa tror även att det finns något annat (liv) efter detta.
Kan det vara så enkelt att man föds en gång och dör en gång.
Det är frågan.....

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Hundar är så älskade så kanske skulle det vara något... För övrigt vet jag inte vad jag ska tycka tänka.

    Ha en bra kväll!

    Svar: Hundar är ju människans bästa vän. Det är ett bra val. Kram
    Biggeros

    2016-03-09 | 16:27:04
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ama de casa säger:

    Jag hör till dom trista som är övertygad om att när det är slut, så är det slut. Så det gäller att leva medan man faktiskt gör det :-)

    Svar: Det är sant som du säger, det gäller att passa på att leva. Ha en bra dag:)
    Biggeros

    2016-03-09 | 16:56:11
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Yvonne säger:

    Jag tror inte som du .Det skulle vara orättvist! Jag tror på vad bibeln säger .. ..................... SVAR:Tack för berömmet! :-)

    Svar: Tack för ditt svar!! Ha en bra dag:)
    Biggeros

    2016-03-09 | 16:56:12
    Bloggadress: http://skningen.wordpress.com/
  • Sanna säger:

    JAg hade nog också velat vara en fågel :D Kram

    Svar: Bra val:) Fri som fågeln. Kramiz
    Biggeros

    2016-03-09 | 17:14:27
    Bloggadress: http://myfairytaleneverends.blogg.se
  • wiolettan säger:

    Oj, det var djupa tankar.
    På min äldsta systers begravning var det helmulet, hela himlen var grå. Just som vi hade sänkt ner kistan kom det några solstrålar och lyste ner i graven, det var mäktigt. Sedan blev det mulet igen.
    Jag är troende och tror att vår själ lever vidare, inte att vi återföds som andra djur eller varelser. Utan vi får träffa de som har gått före oss, för vår kropp försvinner och dör men aldrig själen, den har evigt liv.
    Du är en mycket duktig fotograf. Jag har suttit här och njutit av dina fina fågelbilder, det finns så mycket nytt att upptäcka på bilderna.
    Ha en trevlig kväll.
    Kram

    Svar: Detta inlägget blev djupare än jag trodde det skulle bli. Ibland har man många funderingar över livet och döden. Man kan ju hoppas att det är så att vi träffar våra nära och kära igen som vi en gång förlorat. Tack snälla för ditt beröm. Ha en fortsatt bra dag. Kram på dig
    Biggeros

    2016-03-09 | 17:15:23
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Ghugge säger:

    Vill gärna tro att det är något mer! Att vi lever vidare på något vis är helt klart kanske som en blomma..du vet kretsloppet och allt det där! Helst vill jag precis som du bli en fågel som svävar fram i skyn, vilken syn!
    Ibland när jag är ute i naturen känner jag en stor respekt för allt..!
    Ett trevligt inlägg, man behöver inte tycka lika i dessa frågor. Var och en blir ju lycklig på sin tro, sägs det.
    Varma kramar

    Svar: Vi människor är olika och tycker olika. Tur är väl det. Ibland svävar tankarna iväg och då kan det bli lite djupare funderingar som jag nu delade med mig i mitt inlägg. Visst ska man vara tacksam och njuta av livet. En stor kram :))
    Biggeros

    2016-03-09 | 17:34:38
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Anneli säger:

    Jag tror på ett liv efter döden. Jag har haft påhälsning hos mig flera gånger o det har visat sig på olika sätt. Jag hör nån i köket, någon har stått på min höger sida o viskat mitt namn, jag har känt någon som sveper förbi min rygg, min säng som har skakat, olika dofter som inte finns i mitt hem som börjar dofta. Någon röker, en doft av parfym o doften vara bara en kort stund o sen försvinner den lika fort.
    Jag kan känna av djur som inte längre finns o jag hoppas att när den dagen kommer då min hund inte längre finns hos mig att han kommer till mig, att han visar sig för mig på nåt sätt.
    Vad jag skulle vilja komma tillbaka som ? Om jag ser till hur min hund har haft det så har han haft det allra bästa, så jag kan tänka mig att komma tillbaka som en hund.
    Ha en fin kväll, kram ♥

    Svar: Det var ju samtidigt mäktigt och omtumlande. Jag har bara varit med om en händelse som jag inte ens vet vad som hände. Jag hörde en duns från mitt vardagsrum som jag inte ens kan förklara vad det var. Min syster var på besök och sade att de kunde vara andar på besök med goda syften. Jag vet inte vad jag ska tro. Visst är det andra som är mer mottagliga för sådant. En hund blir bra. De är snälla djur. Kram på dig
    Biggeros

    2016-03-09 | 20:44:48
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Jag läste att om någon man mist är död och skulle uppenbara sig, så är det via något som flyger. Min mamma dog i juni & jag säger ofta att mamma om det finns nåt efter eller du kan visa dig så snälla gör det & tro det eller inte det har hänt med både fåglar & trollsländor ...sen tror vi på vad vi vill eller hur :) kram å sov gott

    Svar: Så härligt!! Visst får man tro på vad man vill. Det gör jag med och det står jag för, min vän Eva :)
    Biggeros

    2016-03-09 | 21:39:04
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • ullie säger:

    Tror väldigt mycket på andeväsen. att vi inte är ensamma. vi tror att makens bror är här o se till oss.
    tittar på alla såna progeam som går är väldigt intresserad.

    Svar: Jag vill gärna tro att det finns ett liv efter detta. Jag vill även inbilla mig att alla har en skyddsängel av någon form av en vän eller släkting som inte lever. Kramiz
    Biggeros

    2016-03-09 | 21:52:52
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • FREEDOMtravel säger:

    Jag tror nog egentligen bara att man försvinner, men om man får komma tillbaka? Det var svårt. Jag har haft tamråttor så det är de djur jag lärt känna bäst, de är lekfulla och kärleksfulla mot varandra och gillar god mat och att slappa... och så är det ganska bra överlevare... så varför inte? ;)

    Svar: Ja, varför inte tamråttor?? Som sagt de är ju sega och överlevare. Vem gillar inte att lappa och god mat... Kram på dig
    Biggeros

    2016-03-09 | 22:45:07
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • Veiken säger:

    Det är ingen lätt fråga, men är vi här för att leva och dö utan mening! Jag föredrar att tro att det finns något efter detta! Om jag blev ett djur så blir det en fågel. Jag har alltid sagt att jag vill bli en albatross! Jag älskar låten med Fleetwood Mac!
    https://www.youtube.com/watch?v=iy3QS3vO0ag
    Man riktigt kan höra friheten! Kram

    Svar: Fleewood Mac är en grupp som jag även föredrar:) Som sagt fri som en fågel får det bli. Jag vill vara en Örn. The Eagle är långt ifrån dåliga. Kramiz
    Biggeros

    2016-03-10 | 07:01:21
    Bloggadress: http://www.veiken.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Stor och svår fråga! Jag tror att vi belönas i nästa liv om vi har kul😉

    Svar: Ja, precis!! Det gäller att leva upp min vän!!
    Biggeros

    2016-03-10 | 20:36:33
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Sussi säger:

    En fågel skulle man kunna tänka sig att vara. Kan tänka mig vara en hund, katt eller något annat älskat husdjur med. Eller så kör man om som människa.. Vi får väl se :)
    Kram

    Svar: Fågel kan flyga, katt är självständigt och hund är lätt älskad. Svårt att välja.... Kram på dig ÷)
    Biggeros

    2016-03-10 | 21:29:20
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Ditte säger:

    Tack för fina bilder och tankar.
    Om jag skull leva vidare skulle det nog boi en fågel för min del, kanske en lite kolibri.
    Men jag tror nog inte på ett liv efter detta liv på jorden. Och jag funderar över var själen finns? Tror nog mer det är ett tillstånd och en känsla.
    Friheten är viktig för mig på alla de plan och kanske flyger själen vidare. Men jag är tveksam...
    Stor kram!

    Svar: Fri som fågeln. Det blev lite djupa tankar detta inlägg. Ibland funderar man på liv och död. Det bästa är ett leva livet och göra det bästa av det innan det är försent. Tack för ditt svar, kram på dig.
    Biggeros

    2016-03-11 | 05:32:26
    Bloggadress: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här: