biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Så gudagott att vara hemma

Kategori: Min Blogg

Tänk vad tacksam man ska vara att man har tak över huvudet och har hälsan i behåll!!!
Jag tänker på våra gamla och fattiga medmänniskor som har kämpat i hela sitt liv genom att jobba och betalat skatt. Så ser vi hur våra gamla nästan inte får tillgång till en lägenhet på äldreboende. Då man säger att det är brist på lägenheter. De får knappt mat på vissa boenden.
 
 
Sjukvården har försämrats på grund av brist på personal och pengar. Våra utryckningsfordon blir vandaliserade vid utryckning och våra gamla blir rånade mitt ute på ljusan dan. Jag vill inte bli gammal.....Vi ska vara tacksamma om vi får våra sparade pensionspengar när det är dax.
Tacksamma.....
Varför ska vi vara tacksamma för vad som händer i vårt välfärds Sverige 2016???
Jag ser bara att vårt trygga Sverige håller på brytas ner bit för bit. Snart så finns ingenting kvar av Välfärd som jag en gång var stolt över.
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Mycket obehaglig utveckling...

    Svar: Det går åt fel riktning. Det är vår omsorg främst vi ska satsa på!!!
    Biggeros

    2016-02-11 | 13:15:27
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Sussi säger:

    Usch.. Ja man börjar bli riktigt orolig över vad som händer här.. :(

    Svar: Det är så tråkigt att det inte finns pengar till äldreboenden och sjukvård. Mycket skrämmande:(((
    Biggeros

    2016-02-11 | 13:16:58
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Marie säger:

    Helt riktigt håller med till 100 procent. Känns som vi har tappat all välfärd och känns att vi inte har vårt Sverige längre kvar längre. Kram Marie.

    Svar: Så tråkigt och instämmer med dig, kram
    Biggeros

    2016-02-11 | 18:54:23
  • linah säger:

    ha en underbar helg! <3

    Svar: Trevlig helg tillbaka, kram
    Biggeros

    2016-02-12 | 08:10:52
    Bloggadress: http://nouw.com/linaheve

Kommentera inlägget här: