biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Pilates

Kategori: Spaniens Sevilla

La Casa de Pilatos (Pilate's House)
 
is an Andalusianpalace in Seville, Spain, which serves as the permanent residence of the Dukes of Medinaceli. The building is a mixture of Renaissance Italian and Mudéjar Spanish styles. It is considered the prototype of the Andalusian palace.
Då menar jag inte "pilates" i sig självt.....
 
 
Det tog mig 11/2 timme att gå igenom all sevärdhet och slutligen med en guide inne i huset på 2 våningen.
Jag fick betala hela 8 €
Det kan jag tycka att det var det värt sina pengar.
 
 Idag har det varit en så där blöt och trist dag i Sevilla. Inte så mycket att göra något åt. 
Det är då man ska gå på gallerier eller museum.
Jag var väldigt nöjd med denna rundvandring och sevärdhet.
Om jag visar er allt i samma inlägg kommer ni bli väldigt uttråkade.
 kommer jag hellre dela upp bilder med information.
 
Bilder tagna lite från ovan. Denna fina vy är det första man möts av.
Otroligt tjusigt!!!
 
Jag rundar nu av det hela och önskar er en riktigt trevlig fredag
 
Salud och tänk på procenten eller vad det potensen......
 
 

Kommentarer

  • Torrebloggen säger:

    Vad trevligt att du tittade in på min blogg, så nu tittar jag in hos dej i stället!
    Gillar din blogg, intressant att läsa om Sevilla och du har många bra tips och bilder på sevärdheter i Andalusien. Kommer att titta in igen!
    Såg att nu på söndag är det ju "Dia de Andalucia" hos er, då lär det väl bli mycket firande runt omkring i hela Andalucien.
    Jag är redan lyckligt gift, sen 35 år sen!
    Trevlig helg!
    Kram!

    Svar: Så roligt att du tycker det. Det värmer:) Det är kul att det uppskattas det jag vill dela med mig. Jag vet att de har helg här. Då de även tar en extra dag (måndag) ledigt. De vill nog inte jobba på måndagen... Kan det vara så??... Härligt att du har varit gift så länge. Vi firar vår 20 : e bröllopsdag i år. Vi håller kontakt, kramiz
    Biggeros

    2016-02-26 | 20:05:08
    Bloggadress: http://torrebloggen.wordpress.com
  • Sanna säger:

    Oj så vackra bilder :)

    Svar: Tack, snälla!! Jag älskar att ta bilder på byggnader ÷)
    Biggeros

    2016-02-26 | 20:55:38
    Bloggadress: http://myfairytaleneverends.blogg.se
  • Sussi säger:

    Vilken byggnad. Vacker! :)
    Perfekt med dåligt väder ibland. Då får man passa på att hinna med allt roligt inomhus..

    Svar: Så känner jag även med!! Man måste även göra vissa besök inomhus.kram på dig÷)
    Biggeros

    2016-02-26 | 21:17:30
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Ditte säger:

    Vad trevligt att få veta mer om Sevilla och jag följer gärna med på dina utflykter både där och på andra ställen.
    Jga har aldrig varit i Sevilla, men ett besök där finns med på vår "att göra lista" i Spanien. Och tills dess gläder jag mig åt dina texter och bilder.

    Svar: Så roligt att du känner det så!! Jag vill gärna fortsätta vår kontakt ÷))))
    Biggeros

    2016-02-26 | 23:05:04
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • znogge säger:

    Något säger mig att Spanien får bli nästa resmål. Känner att det finns mycket att uppleva på fastlandet. Hittills har jag bara varit på Ibiza och Mallorca men nu lockar som sagt fastlandet...

    Guidade turer ger verkligen mycket även om det kostar en liten slant!

    Kram och trevlig lördag :D

    Svar: Det finns så mycket att se i hela Spanien. Så det ska du absolut åka till fastlandet. Man får ju reda på en hel del historia när man går en guidad tur. Trevlig helg÷)
    Biggeros

    2016-02-27 | 09:17:17
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Jessica Högberg säger:

    Dom går lite hand i hand 😉
    Hoppas din helg blir toppen!

    Svar: Trevlig helg till dig med Jessica!!
    Biggeros

    2016-02-27 | 09:19:10
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Så fint!

    Själv tycker jag att det är ganska skönt när det regnar. Man kan stanna inomhus med gott samvete och titta på en film eller så. Men det är ju nu det, nu när man vet att det inte regnar särskilt länge. Oftast inte ens hela dan :-)

    Svar: Idag regnar det inte. Det är kallt med solglimtar÷). Som tur är att det inte regnar så länge
    Biggeros

    2016-02-27 | 09:51:16
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Eva`s blogg säger:

    Absolut skall man göra besök inne då vädret är mindre bra, & vackra byggnader är alltid intressant att uppleva och ta bilder låter som en fin dag :) hoppas du får en fin lördag kram å salut ;)

    Svar: Idag är det lite mer sol men helt klart kallare. Trevlig lördag÷)
    Biggeros

    2016-02-27 | 10:15:01
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Marie säger:

    Trevlig Helg o

    Svar: Trevlig helg till er, kram
    Biggeros

    2016-02-27 | 13:08:41
  • Marie säger:

    Jättevackra bilder och vi tyckte mycket om Sevilla kram Marie

    Svar: Sevilla är en vacker stad med vackra invånare ÷)
    Biggeros

    2016-02-27 | 13:10:50
  • Lena i Wales säger:

    Sevilla är alltid trevlig. Finns ju hur mycket som helst att göra där. Njut!

    Svar: Jag känner exakt likadant!! Trevlig helg=)
    Biggeros

    2016-02-27 | 14:14:28
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här: