biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

¡Olé olé!

Kategori: Spaniens Sevilla

 
12/4-17/4 -16 Feria Abril Sevilla
 
 
Detta stora arrangemang sätter många sevilllianer i arbete långt innan det bokade datumet.
 
 
Klänningar har blivit uppsydda av (skräddare eller släkting) eller inhandlats. Mycket ska planeras med noggrannhet.
 
Jag själv  har som erfarenhet av denna feria att de bara har ett fåtal "public" tält för turister och i  allmänhet.  De resterande tälten (vilket är många) är för föreningar och företag. Vilket jag tycker är lite tråkigt÷/
 
 
Hursomhelst hade vi trevligt!! Man drack Sherry blandat med sockerdricka. Det var gott...Kanske för gott.
 
MR U fick bo i Huelva denna vecka
 pga av att alla hotell är fullbelagda  och en dubbel kostnad för rum.
 
Så här kan de se ut på gatorna i Sevilla
 
 
Flamenco dans och gitarrmusik.
 
 
 
 
Nu ska jag ta mig några varv med moppen...
Tills vi hörs igen=))))

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Jag trodde du skulle ta dig några varv till musiken! :)

    Har du någon klänning? Jag funderar allvarligt på att sy en ...

    Svar: Så flitigt av dig. Jag vill ha en flamenco klänning. Vissa är jätte dyra. Vi har nämligen en feria i Jerez i Maj=))) Vi får se..Olé.
    Tyvärr hade jag ingen musik under städning. Jag har hört att städningen går som en vals. Ha det bra min finis=))
    Biggeros

    2016-04-14 | 16:44:14
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Znogge säger:

    Så festligt det ser ut! En sväng med moppen verkar dock inte lika tilltalande ;-)

    Kram

    Svar: Inte så mycket jobb med att lägga in tvätt i en maskin och på med ont knappen. Det värsta jobbet kommer när man ska hänga plaggen ÷/ Godkväll
    Biggeros

    2016-04-14 | 17:06:21
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Veiken säger:

    Flamenco är härligt när det görs på rätt sätt!
    Det ser ut som en karneval på några bilder. Det gillar jag, även om tågen kan bli lite väl långa ibland! Kram

    Svar: Vi har varit på en del flamenco uppträdanden. Alla är olika. Jag gillar deras fina klänningar. Jag skulle själv vilja ha en=) kram på dig
    Biggeros

    2016-04-14 | 20:05:25
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Ditte säger:

    Vad trevligt att genom dig få ta lite del av "Feria Abril Sevilla".
    Jag har i Torrevieja varit med om "Feria del Mayo" och det är något liknande med många tält där det dansas sevillanas och där man får se på. Hela staden lever upp några dagar och även i år kommer vi att vara där.
    Men Sevilla är ju Sevilla.
    Och sherry blandat med sockerdricka låter intressant. Tror det ska provas...
    Vad gäller Ghugges blogg så kommer jag in och det var ett nytt inlägg. Ska nämna att du har svårt att läsa inlägget.
    Hoppas moppen var följsam i dansens virvlar...
    Stor kram och tack för fina bilder.
    Kram!


    Svar: Denna dramatiska dans är medryckande ( flamenco).Även en vals med moppen och inga felsteg÷)
    PS. Jag kommer inte in på Ghugges blogg på min mobil. Jag ska försöka på I paden. Konstigt=/ Det är varningstriangel och det är som spam eller kanske ett virus. Dessa tekniska apparater. Ha en god kväll min vän
    Biggeros

    2016-04-14 | 21:32:47
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Ghugge säger:

    Häftigt med flamenco och jag gillar rött och svart jättemycket!
    Ha det!
    Kram

    Svar: Det finns så tjusiga klänningar min vän. Så roligt att du tittat in. Jag kan inte komma in på din blogg. Jag är helt förtvivlad÷((Jag provade igen och lyckades inte. Ha en fortsatt trevlig torsdag. Kramiz
    Biggeros

    2016-04-14 | 21:41:40
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • BP säger:

    WOW! Vilka bilder och vilken härlig fiesta! Love it. Synd bara att din första fyra bilder var i miniformat som jag inte kunde förstora upp!

    Sevilla är en toppen stad:-)

    Svar: Jag tog miniatyrerna från internet. Jag kunde inte hitta mina bilder från Ferian. Det var några är sedan. Det är som sagt en livlig Fiesta med sång och musik. Ha trevlig fredag. Kram
    Biggeros

    2016-04-14 | 23:38:01
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • FREEDOMtravel säger:

    Åh vad kul med såna här festligheter! Gissar att det blir skön stämning på stan! :)

    Svar: Tyvärr är vi inte i Sevilla nu. Det brukar vara en del uppträdande med sång och musik. Jag kikade på TV igår och det var liv och rörelse÷)) Jag har varit på Feria Abril tidigare. Trevlig fredag. Kram
    Biggeros

    2016-04-15 | 08:06:40
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • Lydia säger:

    Vad fin det är!

    Svar: Jätte härligt arrangemang ÷)) kram
    Biggeros

    2016-04-17 | 10:22:22
    Bloggadress: http://nouw.com/lydiaelstig

Kommentera inlägget här: