biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mi jardin

Kategori: La Casa

 
Idag har jag klippt gräset. Så skönt att det går fort med en elektrisk gräsklippare. Tänk vad gott det luktar med nyklippt gräsmatta.
Idag ligger termometern på 25 +.
Det är varmt. Min mor frossar i solen och samlar kraft inför Sverige.
Igår impregnerade jag plattorna i inglasade terrassen. Ska göra det ännu en gång i kväll. Lite arbete ger glädje i vardagen. Särskilt när man gör arbetet till sig själv.
Idag blev det inköp av röda Pelargoner. De passar bra här i detta ökenklimat÷)))
Veckan har gott i stormsteg med ett stort sällskap av min mamma. Vi har shoppat loss, promenerat och sist men inte minst så har vi pratat hela dagarna långa. Om ditten och datten.
Nu ska bara MR U snickra ihop ett runt barbord till parasollet "balubashyddan"
 
 
Ha det bra finisar och snart är det helg!!!
 

Kommentarer

  • åsa i åsele säger:

    Fina bilder, jag gillar Er balubashydda :)
    krukorna Du har kaktusar i är så fina,

    Härligt väder Ni har,
    vi fick 2dm blötsnö igår.

    Svar: Krukan köpte jag i en liten by som ligger nära Guadix ( Sierra Nevada) Visst är Balubashyddan ett lagom skydd från solen. Usch så tråkigt att det har kommit mer snö÷( Ett riktigt Aprilväder. Du får ha en trevlig helg min bloggvän÷)
    Biggeros

    2016-04-07 | 17:13:25
    Bloggadress: http://naltanorrland.blogspot.se
  • Ghugge säger:

    Hej Birgitte!
    Du bor verkligen på en fin plats och så snyggt hus..!
    Förstår att du och din mor haft trevliga dagar..man njuter av sällskapet så mycket man kan, det vet jag!
    Hoppas att värmen kommer till Sverige snart för idag
    regnar det och är bara 4-5 plus grader.
    Fortsätt njut av ditt paradis och trevlig helg!

    Svar: Tack för din spontana och fina komplimang. Min mor och jag njuter av fint väder och varandras sällskap. Skickar en liten spansk fluga med värme till Sverige. Hoppas den kommer fram÷) Tack för att du är en trogen bloggvän. Är tacksam för det utbyte vi har. Många kramar och trevlig helg
    Biggeros

    2016-04-07 | 17:23:27
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Ditte säger:

    Så vackert ni bor! Vilket jättefint hus och så vacker tomt.
    Och härligt med den fina gräsmattan. Undrade en liten stund om det var konstgräs eller inte, fär den såg väldigt jämn och grön ut. Men du har ju klippt den så där kom svaret.
    Vad mysigt med din mamma på besök och jag förstår att ni haft jättefina dagar tillsammans.
    Ha det fortsatt bra!
    Kramar från mig i Uppsala idag.

    Svar: Hälsa Uppsala från mig och även till min dotter. Gräset är i äkta vara och är väldigt tjockt och växer mycket nu efter blåkorn utsläpp. Tiden går fort när man har det bra och vi har haft många fina dagar tillsammans. Vädret gör även sitt. Tack för din kommentar och att jag får ha dig till bloggvän. Många kramar.
    Biggeros

    2016-04-07 | 18:59:36
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vad fint du har det! Verkligen jättefint! Och din gräsmatta ser så friskt grön ut. Hur fungerar det om några månader? Mycket bevattning?

    Får du ha dina pelargoner ifred? Det får inte jag, det är något äckligt larvigt som borrar sig in i stammarna och så dör blommorna. Så himla tråkigt för det är ju annars perfekt här som du säger. Och jag älskar ju pelargoner! Hade ca 50 olika sorter och flera av varje. Var en riktig pelargontant! :)

    Svar: Vi har bevattning. Det är tvunget. Dessa läskiga larver måste jag se upp för. Läskigt värre. Det finns ju så många fina färger och blommor på Pelargoner. Det låter som du verkligen var kunnig på Pelargoner. Vad är det för blommor som gäller nu för dig?? Visst är det roligt med lite blomstersnack!! Vi återkommer om det. Så glad jag är för dessa trevliga bloggisar som jag har fått kontakt med. Inklusive du min vän. Kram
    Biggeros

    2016-04-07 | 19:40:10
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • FREEDOMtravel säger:

    Ojojoj så fint det ser ut! Härligt!

    Svar: Tack min vän÷) Trivs väldigt bra där vi bor. Särskilt klimatet. Kram
    Biggeros

    2016-04-07 | 19:55:23
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • Anneli säger:

    Men så fint du bor.. Jag blir helt till mig.. Säg till din mamma att hon passar på att sola för här har vi riktigt skitväder.
    Jag har såna drömmar, jag vinner stort så jag kan ta med mig hela min familj o flytta till Spanien o ingen behöver nånsin mer jobba =) Ja drömmar kostar inget som tur är =)
    Ha en fin kväll, kramar ♥

    Svar: Den drömmen kanske slår in min vän!! Man måste alltid ha mål i sitt liv. Jag ska hälsa min mor att hon passar på att sola ordentligt och samla energi. Tack min vän för din spontana kommentar. Många kramar÷)
    Biggeros

    2016-04-07 | 20:10:36
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • BP säger:

    Ser ut och låter som att ni lever i ett paradis! Dregel, dregel med tanke på aprilvädret som rådde här...

    Svar: Din stackare. April kan verkligen vara ett lotteri med väderleken. Jag trivs bra i mitt hus. Det har tagit tid att få som man har velat och än är vi inte riktigt klara med allt. Så är det att ha hus. Kram på dig.
    Biggeros

    2016-04-07 | 22:40:23
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Anette säger:

    Vilken trevlig trädgård, i fin modern design, du har.
    Jag gillar också pelargoner men de funkar inte här. I Sverige och Italien har jag dem alltid, finast är Mårbacka eller såna där hängande kaskadpelargoner, tycker jag.
    Mer U, är det din man eller en hantverkare?

    2016-04-08 | 09:16:21
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • Anette säger:

    Vilken trevlig trädgård, i fin modern design, du har.
    Jag gillar också pelargoner men de funkar inte här. I Sverige och Italien har jag dem alltid, finast är Mårbacka eller såna där hängande kaskadpelargoner, tycker jag.
    Mer U, är det din man eller en hantverkare?

    Svar: Mr U är min älskade man, Anette:))Visst Finder många olika sorters Pelagoner. Det är så trevligt att hitta nya. Tråkigt att du inte kan ha dessa i Thailand. Då finns det säkert annat exotiskt som tål klimatet. Ha det bra min fina och trevlig helg
    Biggeros

    2016-04-08 | 09:22:03
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • Amanda Jona [SPONTAN] säger:

    Åh så fint! :)

    Svar: Tack snälla du. Trivs så bra i vår lagom stora trädgård. Kram på dig
    Biggeros

    2016-04-08 | 09:55:02
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se
  • Ami säger:

    Så trevligt och fint ni har det! Och jag förstår att din mamma njuter av solen :)
    Ha en trevlig helg
    Kram

    Svar: Tack min snälla bloggvän. Trivs bra nu i huset. Allt tar sin lilla tid=)) kram och trevlig weekend
    Biggeros

    2016-04-08 | 17:08:09
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Therese Bjärstig säger:

    Gud så fin trädgård, vilken läcker jätte lampa!!!! Hoppas du har en mysig fredag och har en avkopplande helg att se fram emot ❤️ Kram!

    Svar: Tack snälla. Visst är lampan häftig. Bra köp av MR U.Detsamma till dig min vän. Trevlig helg=)) kram
    Biggeros

    2016-04-08 | 17:29:39
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • ulle säger:

    Men åhhh va undebart vill bo där nu !! så fint så fina sängar o underbart hus åh helt min stil me =) fint du har det

    Hoppas din lördag blir bra o ja ska bli härligt att flytta o lite nytt behövde sånt nu kram

    Svar: Så roligt att du har samma stil som jag. Nu blir jag glad:))) Visst är det inspirerande att flytta och investera i nya möbler. Så spännande. Kram på dig
    Biggeros

    2016-04-09 | 00:19:37
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    OMG!!!!! vilket drömhus där kan jag bo :) wow wow me like ...underbart fint och klimatet ja det kan man väl stå ut med hi hi kramen å ha en skön lördag med mamma

    Svar: Tack min fina!!! Du får komma hit÷)) Vi trivs jätte mycket med både hus och klimat. Man behöver inte frysa. Det är kallare inne än ute÷) Hoppas du hade en fin födelsedag och blev riktigt duktigt bortskämd. Kram
    Biggeros

    2016-04-09 | 09:07:13
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Kommer ;) kram

    Svar: Om du har vägarna förbi hihi så hade det varit roligt att ses÷) Ha en trevlig dag min fina😚😘
    Biggeros

    2016-04-09 | 12:17:01
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • torrebloggen säger:

    Vilken fin trädgård! Förstår att du trivs!
    Åh vad mysigt att mamma din är på besök!
    Ha en trevlig helg!
    Stor kram till dig!

    Svar: Trevlig söndag till dig min vän. Jag trivs jätte bra i mitt casa. Trädgården är lagom stor och inte allt för jobbigt. Kram på dig=)))
    Biggeros

    2016-04-09 | 18:48:25
    Bloggadress: http://torrebloggen.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    Åh, nyklippt gräs! Så där fint skulle jag vilja ha i stugan...

    Svar: Idag har det regnat÷( då växer gräset. Hoppas att gräset inte växer så fort. Var har du stugan? Mysigt att få lite miljöombyte÷) kram
    Biggeros

    2016-04-11 | 15:11:41
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Marie säger:

    Det är så ljuvligt skönt att få komma till lilla kära dotter i deras fina hus och den vackra trädgården, och få sola och rå om varandra. Tack för allt min kära lilla flicka, kram och puss mamma.

    Svar: Väl bekommet!! Jag tyckte det var mysigt att få sällskap÷)) Lite sol var det ju annars har det varit varannan dag väder. Kram
    Biggeros

    2016-04-20 | 11:33:57

Kommentera inlägget här: