biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Man är den man är

Kategori: La Casa

Resultatet från ett hårt arbete.
Jag ser skillnaden men ni kanske inte ser det....
Snickaren var slarvig att inte ta bort bruk från plattorna på en gång. Smutsen går ner i porerna tyvärr. Det har även blivit bättre med impregnering.
 
Så nu skiner golvet både ute och inne÷)))
Igår inhandlades nya kuddar med stjärnor. Just bara därför att....
 
 Igår fick jag hem min älskade "gubbe" som har jobbar hårt en arbetsvecka.
Jag hade förberett med en god Moussaka. 
 
Allt har en mening med livet.
Vi föds, uppfostras, därefter går man sin egna väg och blir  till den personen man är idag.
Man är den man är och det måste man acceptera. 
Det blir varken sämre eller bättre.
Ha en riktigt trevlig lördag

Kommentarer

  • Ewelina säger:

    Gud så snyggt du har det!

    Svar: Tack min fina!!! Kram
    Biggeros

    2016-04-16 | 14:18:49
    Bloggadress: http://nouw.com/ewelinagranberg
  • Piedra säger:

    Tack för besöket och kommentaren inne hos mig!

    Man är den man är. Det är viktiga ord, och det har tagit mig många år att acceptera att jag är den jag är.

    Svar: Konsten är att se själv och acceptera sig själv. Det kräver några år. Jag har aldrig egentligen brytt om vad andra tycker om mig. Huvudsaken man är ärlig mot sig själv och andra. Så roligt att även du tittar in. Det är alltid roligt med nya bekantskap÷)) kram
    Biggeros

    2016-04-16 | 17:35:52
    Bloggadress: http://enplatsilivet.blogspot.se
  • Ghugge säger:

    Åh, så jättesnygg ni har det! Nu kan du och din man bara sitta ner och njuta!
    Sanna slutord "man är den man är" blir nu mitt mantra..
    Ha en mysig lördagskväll🌻
    Varma kramar

    Svar: Idag går det inte att sitta ute då det blåser jätte mycket. Det gäller att hålla i peruken.Visst är det ett sant ord. Likewise.. Även mitt mantra.
    Jag har alltid tyckt om Frank Sinatra låt" I did I my way".
    En stor kram och ha en fin kväll 😘😘
    Biggeros

    2016-04-16 | 17:59:29
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Comsi Comsa säger:


    En så himla fin altan, snyggt! :)

    Kram ♥

    Svar: Tack det värmer min vän. Jag ska visa före och efter bilder hur det såg ut innan. Det är alltid roligt att jämföra. Ha en trevlig kväll och kram
    Biggeros

    2016-04-16 | 19:23:58
    Bloggadress: http://egopyret.blogspot.com/
  • Decdia säger:

    Ojoj, vilket slit! Men snyggt blev det!

    Svar: Jag är jätte nöjd!! Hoppas det håller nu 1 år÷))Ha en trevlig kväll.
    Biggeros

    2016-04-16 | 19:57:58
    Bloggadress: http://www.decdia.blogg.se
  • torrebloggen säger:

    WOW så fint ni har det både inne och ute!
    Håller med om att allt har en mening med livet!
    Härligt att du fått hem din "gubbe" lagom till helgen!
    Ha det så bra!
    Stor kram!

    Svar: Jätte härligt att få hem min lille gubbe÷)) Tack för komplimangen min vän!! Allt tar sin tid att bygga upp sitt hem.
    Visst har allt en mening även att jag bor i Spanien. Trevlig kväll.
    Biggeros

    2016-04-16 | 20:06:25
    Bloggadress: http://torrebloggen.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vad trött man blir på färgfläckar! Spanjorer verkar inte vara mycket för att täcka innan de skvätter färg på väggarna. Såg många spår av det i radhuset vi bodde i innan (försökte skrapa bort färgen där) samt här där vi bor nu är det färg på kaklet på utsidan av huset.

    Hade huset varit vårt hade jag nog lagt ned ite mer energi för att få bort kladdet. Kanske. Är ju lite lat emellanåt också, melllan pedanterierna.

    Svar: Det är det som gör skillnaden när man äger själv något , så vill man att det ska se bra ut÷)))Här var det murbruk fläckar som har spillt och inte tvättats bort. De är väldigt slarviga, speciellt när vi sa till om att rengöra altanen direkt efter arbetet. Därefter åkte vi till Sverige för några månader. Så är det gumman. Ha en trevlig söndag. Kram
    Biggeros

    2016-04-16 | 21:09:15
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Ditte säger:

    Det blev verkligen en stor skillnad när du impregnerat och fixat! Bra jobbat och hårt slit men med synligt resultat.
    Så fint ni har det! Jätteroligt att se och så luftigt och ljust.
    Så sant; "man är den man är" och vi är alla unika.
    Frankie Boys "I did it my way" är en av mina favoriter också. Och den stämmer ganska bra in på mig dessutom.
    Stor kram till dig från mig.

    Svar: Så roligt att höra, Ditte att vi har mycket gemensamt!!!!Du har ett öga för att se att det blev en otrolig skillnad på plattorna. Hårt arbete lönar sig÷))) Många kramar
    Biggeros

    2016-04-16 | 21:57:11
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • ullie säger:

    åhh så fin grupp o ja jag älskar stjärnor ja oxå =)

    gud vilket jobb alltså men fint blev det

    Fin söndag fina du kramar

    Svar: Jag tycker att stjärnor på detaljer är fint. Ibland får man byta ut kuddar. Här sitter vi ofta!!Jag är jätte nöjd min vän. Trevlig söndag. Kram
    Biggeros

    2016-04-16 | 22:51:41
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • BP säger:

    Nu när du har vanan inne kan du komma hit och fortsätta på vår balkong. Jag dammsög den visserligen förra veckan, men...

    Å golvet inne hos oss skiner verkligen inte, vilket kan bero på att vi inte har kakel som ju alla hus/lägenheter i Spanien har.

    Sedan ser jag att vi har exakt samma smak vad gäller färg - säger bara LILA:-)))))

    Svar: Du tycker det va???Nej, jag har lite mer golv som jag ska impregnera. På balkongen och vårt förråd. Det går fort. Jag ska göra det lite senare. Ni får lägga klinkers i lägenheten. Det kan ju inte vara så dyrt. Det ser så fräscht ut och lätt att hålla rent. Visst är lila en snygg färg. Många kramar till dig÷))
    Biggeros

    2016-04-16 | 23:07:27
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ama de casa säger:

    Oj! Jösses vad fint! :-)

    Svar: Tack min vän. Jag är väldans nöjd efter hårt arbete. Ha det bra. Kram på dig.
    Biggeros

    2016-04-17 | 02:51:00
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Mia Ahlstrand säger:

    Så härligt inbjudande det ser ut med snygga soffgruppen och de nyskurade stenplattorna! Har läst några inlägg och din blogg speglar värme och kärlek. Ha det riktigt skönt där nere i Jerez!
    Och vill du se mer inlägg från Galapagos så kan du bara kolla i mitt arkiv under juni-juli 2014. Eller gå in under resor. Vi gjorde en 9½ veckor lång resa i Sydamerika då så det är många olika inlägg från många olika länder. Hann inte blogga så mycket på Galapagos när vi var ute på sjön utan wifi utan det fick bli sen när vi kom till Brasilien :)

    Svar: Jag kommer kika in ofta på din blogg och läsa dina inlägg. Tack för din fina kommentar. Vad glad jag blir÷))))Jag är nöjd efter impregnering av plattor som ska nu klara sig i ett år. Så nu ser allt så mycket fräschare ut. Vi ses snart och ha en trevlig söndag. Kram
    Biggeros

    2016-04-17 | 09:12:16
    Bloggadress: http://miasmix.blogg.se/
  • Anette Hjelmberg säger:

    Vilket fint uterum, kuddarna passar perfekt. Antar att ni kan sitta där nästan hela året. Mysigt!

    Svar: Detta uterum är det bästa vi har gjort. Här sitter vi hela året om÷)) Ha en trevlig söndag. Kram
    Biggeros

    2016-04-17 | 09:29:13
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se/
  • Therese Bjärstig säger:

    Gud så mysigt och fint, ser verkligen inbjudande och härligt ut. Hoppas du njutit med din gubbe i helgen ❤️ Kram

    Svar: Vi har haft en lugn helg. Det kan behövas. Det har blåst och varit lite molnigt. Visst är jag nöjd med vår stora altan. Ha en trevlig söndag. Kram
    Biggeros

    2016-04-17 | 10:38:57
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Fint beskrivet, så är det!
    Du fick jobba lite för att få så där fint men kan gissa att det var värt det

    Svar: Jätte mycket värt det, Jessica!!Man är vad man är÷))) kramiz
    Biggeros

    2016-04-17 | 11:19:21
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Bambi säger:

    Åh så fint och så duktigt jobbat av dig :) Du ska verkligen vara nöjd. Synd dock att dom slarvade från första början - men är ju inget man kan göra åt nu.

    Svar: Nej, speciellt när man säger till dem att tvätta rent plattorna direkt. Vi åkte ju till Sverige under en lång tid. Då vi fick tjata vidare men på avstånd. Man kan tyvärr inte släppa taget om hantverkare ÷(( Nå nog pratat om det. Nu är det fint!! Kram på dig och trevlig söndag.
    Biggeros

    2016-04-17 | 11:51:40
    Bloggadress: http://iambaam.blogg.se
  • wiolettan säger:

    Men, så tjusigt, häftigt värre. Det var verkligen flott. Häftiga kuddar också.
    Joo, visst ska man acceptera den man är, men ack så svårt det är ibland.
    Ha det fortsatt fint och kram till dig.

    Svar: Tack, gulligt av dig!! Jag är nöjd och kuddarna gör sig bra i soffan.Det är alltid lättare att försvara andras brister än sina egna. Trevlig söndag min fina vän. Kram.
    Biggeros

    2016-04-17 | 12:11:01
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • åsa i åsele säger:

    Att acceptera sig själv är nog det svåraste.

    Så duktig Du varit, ett riktigt slitgöra, men bra blev ju det efteråt :)

    Svar: Kanonbra blev det🖒👍👍🖒Det är nog så som du säger. Jag kan bara säga i mogen ålder jag har nått så kan jag bara säga det : jag är den jag är och taket it or leave it.
    Är det någon som inte vill acceptera det. Då är den personen inte värd att lägga energi på. Ha en bra dag, Åsele. Kram
    Biggeros

    2016-04-17 | 12:47:45
    Bloggadress: http://naltanorrland.blogspot.se
  • Sanna säger:

    Va fint ni har det :) Ha en bra dag idag, kram

    Svar: Tack min fina vän och detsamma till dig÷))
    Biggeros

    2016-04-18 | 09:34:04
    Bloggadress: http://myfairytaleneverends.blogg.se
  • Sussi säger:

    Åhh vad fint du har det. Älskar stjärnor. Det blev superfint! Kram

    Svar: Tack, vännen!! Stjärnor är jätte fint. Ett gott arbete ger bra resultat:))Ha en bra dag. Kram
    Biggeros

    2016-04-18 | 10:19:21
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma

Kommentera inlägget här: