biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Bob the builder

Kategori: Min Blogg

Eller vad det Carlos The builder han hette....
Nu har vi fått ett prisoffert om hur mycket det kommer att kosta att fixa källaren.
Allt kostar....
 
 
Så i Maj ska han börja med arbetet.
Då ska själva arbetet  ta 1 månad.
 
Carlos har gjort allt annat arbete till oss. Det känns bra att man kan lita på en och samma snickare/ hantverkare.
 
 
Så nu blir allt jobb inomhus med byggdamm  som kommer att lägga sig överallt. Förr gjordes alla byggnationer utomhus.
Vojne Vojne...
 
Så är det att ha eget boende man blir aldrig liksom färdig. 
Sedan ska väl det mesta vara klart....
Tror du på det???
 
Trevlig lördag mina finisar!!!

Kommentarer

  • BP säger:

    Har man hus blir man aldrig klar! Det är därför vi bor i lägenhet;-)

    Svar: Smart drag×))Vi flyttade till annat hus men med betydligt mindre trädgården. Vilket är skönt. Det är roligt att ha lite framhållning och planer för framtiden. Det händer hela tiden något. Ha en fortsatt trevlig dag÷)))
    Biggeros

    2016-04-23 | 13:19:07
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ami säger:

    Visst är det jobb att ha ett hus....Vet hur det är...och det är extra jobbigt när man sitter nere i Spanien och det händer nåt hemma :(
    Kram och trevlig lördag!

    Svar: När jag bodde i Sverige och mannen min jobbade i Spanien hände det alltid något med huset. Jag fick ju alltid vara en fru samtidigt som en hantverkare. Jag hyrde även ut stugor. Så gällde ju inte ha tummen mitt i handen÷)) kram på dig.
    Biggeros

    2016-04-23 | 14:30:53
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • åsa i åsele säger:

    Bor man i eget hus finns det alltid något som behöver åtgärdas. Det är väldans dyrt med renovering.

    Jag sa till J tidigare idag att vårt hus behöver en make over... utomhusfärg och målning, lite make up ;-)

    Svar: Ja÷) Bilar och hus är som människor. Det måste göra en helrenovering och make up emellanåt ÷))Lycka till med målningen. Kram
    Biggeros

    2016-04-23 | 14:48:06
    Bloggadress: http://naltanorrland.blogspot.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Haha, jag läste först Åsas kommentar ovan som att hon skulle ha ny make! Sedan läste jag färdigt meningen och insåg att innebörden var en annan. Tänk så fort man får en tanke i skallen ibland!

    Som sagt, hus är en livsstil. Pengar eller flera händer med tummarna på rätt ställe är nödvändigt oavsett ålder på byggnaden. Saker går sönder även om huset är nytt.

    Men jag gillar det! Jag gillar ju själv att snickra och fixa (ÅÅÅÅÅ vad jag saknar mina verktyg, en del är magasinerade medan andra gavs bort) och jag är på inget sätt en lägenhetsmänniska.

    Spännande med renoveringen och vad bra att du har fått tag bra hjälp. Vad är det som ska göras i källaren?

    Du vet att det finns plast med en speciell öppning man kan sätta i dörröppningar för att minimera spridningen av damm i resten av huset. De kostar inte många kronor.

    Svar: Carlos förklarade för oss att han skulle täcka allt med plast med eller utan öppning÷))))Ibland hänger man inte med spanska "tekniska" språket. Han är bra IAF. Jag är ingen lägenhets donna heller. Smaken är delad....Nu ser källaren ut som en jordkällare. Allt ska göras. Golv, väggar och tak. Du ska få följa med på färden, min sköna höna. Du är rolig du när du berättade att din tankegång gick helt och andra tankar. Ha det bra idag. Kram Jag älskar även att involvera mig i arbete med eller utan hammare. Om det tillför något... det vet jag inte.
    Biggeros

    2016-04-23 | 15:31:49
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • wiolettan säger:

    Så sant så.
    Nu bor jag i lägenhet men har tidigare bott i radhus, och senare i villa och haft sommarstuga. Skulle aldrig orka med det nu.
    Men, samtidigt är det trevligt att bara kunna gå ut och sitta på sin egen tomt, titta på sina egna blomster och mysa.
    Lycka till med allt. Det blir dammigt, kan jag tänka mig.
    Kram!

    Svar: Då vet du vad det vill säga att bo i hus. Visst är det bekvämt att bo i lägenheten om man inte orkar med allt arbete och trädgård. Kram på dig min fina vän.
    Biggeros

    2016-04-23 | 15:43:14
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Hedda Rönnlund säger:

    Hoppas du får en bra dag!

    Svar: Trevlig söndag med fint vårväder:))
    Biggeros

    2016-04-23 | 17:03:41
    Bloggadress: http://nouw.com/heddaronnlund
  • Decdia säger:

    Det är lite som ett evigt kretslopp det där med renoveringar, när man har fått allt färdigt är det bara att börja om igen. :)
    Vad positiv jag låter va? Hihi!

    Svar: Du har så himla rätt. Så har det varit både i Sverige och i Spanien. Bara resultatet blir bra min fina vän. Kramiz
    Biggeros

    2016-04-23 | 17:39:42
    Bloggadress: http://www.decdia.blogg.se
  • Lydia säger:

    Blir nog bra i slutändan!

    Svar: Det blir det helt säkert min vän. Ser fram emot när det är klart. Trevlig söndag:))
    Biggeros

    2016-04-23 | 17:56:33
    Bloggadress: http://nouw.com/lydiaelstig
  • Lena i Wales säger:

    Klar blir man aldrig, men det är inte alltid målet som är viktigast, utan också själva resan, trots byggdam!! Vet vad du menar!
    Har nu kommit hem till Wales igen, så vackert och vårlikt här!

    Svar: Välkommen tillbaka till vårvädret i Wales!! Det är resan och resultatet som räknas. Dammet kan man städa bort. Ha en riktigt mysig söndag och en stor kram, Lena
    Biggeros

    2016-04-23 | 18:41:49
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com/
  • Ewelina säger:

    Vi har ett eget hus och jag trivs jättebra! :D vi byggde vårt!

    Svar: Så roligt att ha byggt sitt egna hus. Såklart att ni trivs i det min vän!! Kram
    Biggeros

    2016-04-23 | 20:36:17
  • Ghugge säger:

    Älskar att bo i hus men visst är det mycket som skall fixas hela tiden. Hoppas att det inte blir alltför stora olägenheter med byggdamm och så..Vilken ynnest att få samma snickare som du kan lita på.
    Ha det fint!
    Kram från Ghugge


    Svar: Det är viktigt att kunna lita på sin hantverkare. Inga onödiga utsvävningar. Visst blir det alltid kostsamt med renoveringar. Trevlig söndag och en stor kram
    Biggeros

    2016-04-23 | 21:12:32
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Med ett hus blir man aldrig klar... Trivs bra med en liten lägenhet nu :-)

    Svar: Så är det!! Nu är det bara källaren kvar som ska fixas med både tak, väggar och golv. Ha en myspys söndag:))
    Biggeros

    2016-04-24 | 00:34:14
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Eva`s blogg säger:

    God morgon finis...kanske det som är tjusningen med eget att det just aldrig blir klart ;) bra att ha folk man litar på :) hoppas du får en skön söndag kramen

    Svar: I Sverige hade vi en och samma snickare och även här i Spanien:)) Jag trivs när det händer hela tiden något nytt med huset. Såklart ska det bli roligt när det blir klart. Trevlig söndag och en stor kram, Eva
    Biggeros

    2016-04-24 | 10:13:20
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Ha ha, klart blir det aldrig men med lite tur blir det bara småsaker efter källaren 😉

    Svar: Vi får hoppas det så det inte börjar om från början som ett kretslopp ( som jag tror Znogge uttryckte sig) Natti natti!!
    Biggeros

    2016-04-24 | 22:45:11
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: