biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mer interiör från Granadas katedral

Kategori: Spaniens Granada

Jag fortsätter mitt inlägg med bilder inifrån katedralen i Granada.
Jag tillber till Ave Maria när jag har syndat.....
Jag tänder ett ljus för varje person som jag håller av och som har hamnat i himmelriket
 
Jesus vilken grann skulptur. Jag tror jag håller på att bli kristen, Kristin!!!!
Så mycket guldklimpar....
Förstå mig rätt att det är grannt att titta på och att man kan roa ögat länge. Visst måste man även respektera de troende när de tillber till något/ någon som de tror på. Jag själv tror jag bara på Evolutionen. Vi är alla från början till slut Däggdjur och har utvecklats med tiden till Mänsklighet. Med en tänkande och en handlande hjärna. Tyvärr har datorn tagit över mycket. Vilket är många gånger negativt för man överlåter mycket av tänkande och handlande till  ett minne i en hårddisk. Skrämmande......
Vad ska man tro på tro på kärleken...........
Hursomhelst måste alla få ha sin tro och ingen ska kunna påverka motsatsen. Religon såsom politik. Varför uppstår det då krig på grund av det???? Då många har delade meningar.
Vi mänsklighet har ju ändå yttrandefrihet. Eller har vi det??
Det kanske ändå lättare att vara däggdjur/rovdjur i det stora hela och jaga föda för bara överlevnad.
_____________________________________________________________________
För drygt en halvtimme sedan såg jag den blodröda helmånen lysa skarpt från hotellrummet i Almeria. Väldigt imponerande!!! Tyvärr kan man aldrig fånga det tillfället så bra på bild:(
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Så otroligt vackra bilder du tagit. Var och en få ha sin tro,bara den inte gör någon annan illa. Så fint att tända ljus för någon som är i himlen som man håller av. Kram Marie.

    Svar: Så sant som det är sagt!!!! Kram
    Biggeros

    2015-09-28 | 14:48:24
  • Jessica Högberg säger:

    Underbart fina bilder!! Jo, vi är lite konstiga vi människor...

    Svar: Tack,Jessica!! Visst är vi!!!
    Biggeros

    2015-09-28 | 22:03:42
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: