biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Katedralens interiör

Kategori: Spaniens Granada

Även om jag inte är religös så får jag ett sådant inre och fridfullt lugn i mig när jag sätter foten in i en kyrka.
Jag kan gå där och filosofera i min egen lilla takt.
 När man utforskar alla fina detaljer så kan man instämma att kyrkan är rikt på lyx och rikedomar.
När jag blickar upp i taket ser jag dessa utsmyckade tak och dess mönster. Alla fönster som släpper in ljuset.
Och alla dessa höga  marmorpelare som sträcker sig nästan ända upp till taket.
 
Alla guld detaljer på väggbonader och välsvarvade skulpturer. Färgrika detaljer och dess noggrannhet.
 
I nästa inlägg visar jag mer detaljer.......
__________________________________________
Ha en härlig söndag!!!!!!

Kommentarer

  • Marie säger:

    Oj så vackert fint att uppleva.kram Marie.

    Svar: Härligt med all flärd!! Kram:)
    Biggeros

    2015-09-27 | 17:57:04

Kommentera inlägget här: