biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Flashback

Kategori: Min Blogg

ett minne blott
####################
 
 När jag tittar tillbaka på bilder från Sturkö och kommer då att minnas vilken härlig miljö som fanns precis utanför våra knutar. 
 
Vilken flora och vilket berikande djurliv.
Många gånger korsade älgar, rådjur vår enorma trädgård. Ifall det ville sig illa hörde jag vildsvins tunga steg Och kaniners ihärdande, grävande i vår trädgård och lämnade efter sig stora gropar.  Då även rävars hostande läte. Ormvråk som susade förbi och ugglor som hoade djupt inne i den mörka skogen. Fladdermöss snabba, svissande rörelser förbi sockeln. Tranor som kom flygandes med korsande ben från värmare trakter för att fira våren på Sturkö.
 
Blåmesar, talgoxar som vigde sitt liv i mina holkar och gärna åt av fröna som hade lagts ut.
Raskatter som lapade sol på bergshällen i vår trädgård. Guldklimpar till kantareller som växte fritt i gräset.
 
Blåbär som plockades till blåbärspajen och äppelträden som erbjöd en av mina bästa äppelsorter "Ingrid Marie". Nässlor som växte som ogräs och plockades inför nässelsoppan.
Det gäller att ta vara på det som växer fritt och är gratis. 
 
 
 
 
Ha en jätte trevlig fredag i September!!!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Jättefina bilder och härlig blogg.

    Med vänlig hälsning

    Maria

    Svar: Tack det värmer verkligen Maria!!! Kramiz
    Biggeros

    2015-09-04 | 16:19:11
    Bloggadress: http://www.houseforus.blogg.se
  • Marie säger:

    Jag 🙋 älskade Sturkö, med dess vackra fina natur, och Er underbara villa och den fina tomten. Jag saknar det verkligen, d

    Svar: Visst saknar man stället och huset men det var dags att byta miljöKram
    Biggeros

    2015-09-05 | 09:12:10
  • Marie säger:

    Ha även en fin helg, som tillägg till mitt förra mail puss o kram Mamma. Allt gick bra igår vi kom hem kl.18.00

    Svar: Detsamma till er och vad skönt att gick bra÷)
    Biggeros

    2015-09-05 | 09:17:57
  • Jessica Högberg säger:

    Härliga Sverige är ganska fantastiskt;)

    Svar: Sverige är ett vackert land, Jessica. Kram
    Biggeros

    2015-09-06 | 09:23:11
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: