biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Ta tjuren i hornen

Kategori: Min Blogg

I nästan varje storstad i Spanien finns en tjurarena . Även i Almeria.
 Tjurfäktning är ett väldigt omdiskuterat ämne inom EU. Många länder tycker att det borde förbjudas.
 
 
Precis som med snuset i Sverige. Har svensken snusat så pass länge, varför ska det då bli ett förbud inom EU: s ramar??? Om nu tjurfäktningen är en tradition i Spanien och har varit i många decennier tillbaka i tiden, så varför ska någon annan bestämma tvärtom. Jag skulle aldrig för mitt liv vilja se någon tjurfäktning, för jag tycker att det är djurplågeri. Jag skulle heller inte förbjuda det som utlandssvensk. Det borde spanjoren själv komma underfund med att det är gammalt och förläget.
 
 
Snart så kommer vår midsommar firande i Sverige förbjudas pg.a att vi gör narr av grodorna, halsar ur snapsglasen och sjunger flamsiga nubbevisor. Det är typisk svensk tradition precis som vårt Luciafirandet.
Rör inte svensk tradition!!!!!
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Ja verkligen, låt vi ha våra seder kvar. Kram Marie.

    Svar: Alla till mans/kvinna står sig närmast och ut i fingerspetsarna så är alla en patriot till sitt eget land. Även om jag inte bor i Sverige så kommer jag alltid helhjärtat förbli svensk i mitt sinne.
    Biggeros

    2015-10-05 | 19:37:38
  • Jessica Högberg säger:

    Ha ha, jag har faktiskt varit på tjurfäktning för 15 år sen...

    Svar: Har du det? Vad tyckte du om det?
    Biggeros

    2015-10-06 | 20:37:52
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Ganska mäktigt faktiskt. Inget jag behöver göra ofta men om jag får tillfälle skulle jag vilja gå på en riktigt stor...

    Svar: Jag tror nog inte att jag kommer att gå på en tjurfäktning. Jag ville från början se en riktig traditionell.
    Biggeros

    2015-10-08 | 13:45:43
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Tycker du ska... om inte annat för att veta att du inte vill;)

    Svar: Jag tycker att det ser hemskt ut när tjurfäktarna sticker så många knivar i tjuren och att han lider så länge på en och samma gång. Visst är det spansk tradition men jag lider med djuret och ser ingen som helst tjusning i det heller. Jag tror nog att jag inte kommer att gå på någon tjurfäktning i Spanien.
    Biggeros

    2015-10-09 | 21:25:47
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: