biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Här kommer de danska soldater....

Kategori: Spaniens Sevilla

Kan ni resten på den danska ramsan????
 Här kommer mer julpynt från Sevillas julverkstad. Det är inte typisk spansk dekoration..
Detta är typisk spansk julpynt. Ave Maria, Jesus, Josef och de tre vise männen.
Dessa fina renar tycker jag är coola!!!
Här står Rudolfo med röda mulen...
Och när jag går förbi står tomtarna på rad.
Dom visslar och ler och trugar och ber.
Kom med oss ut ikväll, kom med oss inatt.
hur ska dom nånsin kunna veta att jag bara älskar dig.
Mycket smått och gott som lockar. Vad i hela friden ska man placera allt julpynt???
På återseende gott folk😆😆😆
 

Kommentarer

  • Therese Bjärstig säger:

    Renarna gillade jag skarpt, men skulle även kunna tänka mig julkrubbe figurerna, riktigt "gammeldags" kändes det och tjusigt!

    Svar: Jag vill även ha renhona/hane. Det är fint med julkrubba. Jag har en gammal som jag inte har använt på länge. Kram
    Biggeros

    2015-11-25 | 10:20:25
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Marie säger:

    Gud! vad fina bilder. Jag är jätteglad att jag har ett renkalvsskinn att sitta på. Kram Mamma.

    Svar: Varmt och fint är renskinnet. Passar bra till Jul=)Tack för dina fina ord<3<3<3
    Biggeros

    2015-11-27 | 10:23:01

Kommentera inlägget här: