biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

El final de Sevilla

Kategori: Spaniens Sevilla

Då nalkas det sitt slut i Sevilla för denna gång.
Hasta pronto....Senora Sevilla
 
Utanför denna lilla inklämda kyrka mitt i Sevilla,så har man möjlighet att gå in och tillbe till Jungfru Maria. Här tänder man ett ljus för de sina som inte är med i jordliga livet. En så kallad minneslund där man kan lägga blommor och minnas...
 
 
Jag gillar hela idéen att komma och gå och inte vara låst till någon högmässa med en präst som står och pratar timme efter timme. Det ska vara inom rimliga gränser. Det är ju såklart bara min uppfattning. Jag tycker iaf att det är väldigt rogivande när man sätter sin fot inne i en kyrka. Det är väldigt tyst och en anti stress nivå som får en att slappna av.
 
 
Jag lyckades fånga även denna kyrkans fina insida på bild.
Jag satte mig ner på en bänk längst bak i kyrkan och iakttog allt. Det får en även till att tänka på hur lycklig man bör vara att man är frisk och kry och även det liv som man lever att inte ta det för givet. Livet är kort och man bör släppa alla hämningar och skulder som tynger en.
 
 
Och så här ser denna gulliga kyrka ut. Man gick in genom en liten gård...
 
Där det var placerat små kors, ljus, avbildningar av Ave Maria och blommor lite överallt...
 
Så detta var slutet av Sevilla. Jag är helt säker på att jag kommer väldigt snart hit igen.....
 
Dag 10/10 i Sevilla

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vilken gullig kyrka och fin. Tack för fin historik om Sevilla samt mycket fina bilder. Kram Marie.

    Svar: Härligt att det uppskattas, kram
    Biggeros

    2015-03-05 | 13:07:28
  • Jessica Högberg säger:

    Kyrkor är verkligen rogivande... gillar även kyrkogårdar...

    Svar: Jag säger detsamma. Ha en mysig Fredag, Jessica
    Biggeros

    2015-03-06 | 11:46:09
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • corneliaeriksson.blogg.se säger:

    Vackra bilder! Det ser mäktigt ut.

    Svar: Det är mäktigt!!! Kram
    Biggeros

    2015-03-06 | 20:44:05
    Bloggadress: http://corneliaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: