biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

färjelägret i Luleå

Kategori: Mina Nära&Kära

Gick och strosade nere vid norra hamn i Luleå.
Jag tror det har gått sämre för sommarfärjan detta året pga det dåliga vädret. Synd!!
 
Som sagt det var en hel del passagerare som steg på båten.
Pumpa läns....
Häre vid norra hamnen ligger även Bistro bar brygga.
En stillastående båt som serverar mat och dryck.
Härligger även andra fina restauranger såsom:
Hemma Gastro MatBar. Har inte varit där ännu, men det blir kanske till helgen. Det ser väldigt mysigt utmed Luleälv.
 
En annan mysig restaurang liggandes just intill älven. Så är det fullt på det ena stället tar man det andra....
 
Sedan om man så vill kan man se på teater. Jag har inte varit på teater sedan......skoltiden.
Här får jag nog plats och ett antal fler rumpor....
Härligt med att vara barn att inte tänka på någonting annat än sig själv....
Här finns mycket gott att välja på. Delikatesser.
Jag ska bl.a köpa lite torkat renkött här.
Innan solen kom med ett leende så njöt jag av miljön på Espresso house och dess miljö.
Det är som att sitta i någons vardagsrum.
Nu vill jag även hylla min pappa på hans födelsedag.
Grattis och ha en jätte mysig dag ×0×0
Hurra, hurra hurra.........
 

Kommentarer

  • Ama de casa säger:

    Oj vad länge sen jag var i Luleå... Känner inte igen mig alls! :-)

    Grattis till pappsen! :-)

    Svar: Luleå kan vara en jätte mysig stad om det hade varit väder. tack alla hjärtans för gratulationerna!!!!
    Biggeros

    2015-07-16 | 18:36:36
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Decdia säger:

    Vilken härlig dag med en massa sightseeing!
    Grattis till pappan!

    Svar: Tack, vännen! Är alltid roligt att ta nya intryck. Önskar jag hade varit där och grattat!!!
    Biggeros

    2015-07-16 | 21:21:54
    Bloggadress: http://decdia.blogg.se/
  • Clara säger:

    Så fint det ser ut!

    Svar: Väldigt mysigt får jag själv säga 😆
    Biggeros

    2015-07-17 | 00:35:42
    Bloggadress: http://clararingqvist.se

Kommentera inlägget här: