biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

*Merida* 1

Kategori: Spaniens Mérida

Då var vi i Merida, bara för en dag. En rätt så mysig stad i Extramadura belägen en ca 3 timmar från Jerez med bil. Här finns mycket att se och att visa på bloggen. Jag får lägga ut lite i taget.
 
 
När jag startade hemifrån var det rätt så mulet och rått ute, men vädret blev mycket bättre och varmare under dagen.
 
 
Jag ljuger inte om att jag har nog gått närmare en mil idag.
 
 
Först från hotellet Tryp Medea, över floden Guadiana och därefter gick jag till diverse sevärdheter. Därefter promenerade jag tillbaka igen till hotellet. 
 
 
Jag gick och gick.......
 
 
Jag går på den gamla, romerska bron  (Puente Romano) mellan de två körbara broarna som skymtas på bilderna.
 
 
Ett antal 
olika broar har man gått över i Spanien.
 
 
 
Apelsinträd.........
 
 
och en natur och ett klimat som påminner lite grann om Sverige (tidiga vår) Inte sant???
 
 
 
 Tillslut framme.
 
 Here comes the sun =)¤¤¤
 
Fortsättningen följer......

Kommentarer

  • Fröken Grön säger:

    Vackert! :)

    Svar: Tack snälla du. Kram=)
    Biggeros

    2015-01-29 | 22:22:04
    Bloggadress: http://tillaandersson.blogg.se
  • Caroline - Foto | Gran Canaria | Mamma säger:

    Tack!!
    Här är det fint, hoppas allt är bra med dig också!

    Svar: Allt är bara prima ballerina!! Kram på dig÷)
    Biggeros

    2015-01-29 | 23:34:26
    Bloggadress: http://carrosungar.blogg.se

Kommentera inlägget här: