biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

¤Skyltfönster¤

Kategori: Spaniens Sevilla

Idag ska det handla om vad ögat har skådat genom de olika skyltfönster som jag har passerat dessa dagar i Sevilla.
 
Många skyltfönster som gör reklam för den kommande Ferian April i Sevilla. Ni kan ju tänka er hur viktigt det är för en Sevillian att ta del i denna celebritet som firas vart år. Utstyrseln är verkligen inte billig.......
 
Sedan kommer ju påsken (Semana Santa) intågandes. De säljer klukluxklan figurer. De är klädda i en sådan utstyrsel, lång mantel och en liknande Klu Klux Klan masker.De tågar runt till den slutliga destinationen dvs den kyrkan som är vald att gå till.
Så nu säljer de även olika dofter till rökelser inför Semana Santa.
 
 
Sedan gick jag in och kikade runt i en smyckesdelsaffär. Jag som håller på med smyckesdesign kan aldrig få nog av att kolla runt på smycken och dess fina design. Jag köpte inte mina delar där.
 
 
Här inne var jag med. Här finns allt möjligt skrafs som man vill ha, men egentligen inte behöver.
 
 
Morfars ugn heter denna mysiga butik. Såg den från långt håll. Ser jätte mysig ut!!
 
 
Den här affären hade allt från karaffer till djur i bur. Här har hon satt alla marsvin och kaniner inom samma bur inför kvällen. Jag såg då jag var där inne tidigare på dagen att de hade delad bur. Väldigt trångt må jag säga...... Detta är ingenting. Jag har sett hundar i trånga burar som verkligen behöver en ny ägare.
 
 
Som sagt så här ser många skyltfönster ut i Sevilla inför Semana Santa.
 
 
Ave Maria och Jesus barnet.....
 
 
Hoppas att ni har haft en trevlig resa runt en del av  Sevillas skyltfönster.
Idag är det en Andalusisk helgdag.
Dag 5/10

Kommentarer

  • linah säger:

    fin blogg!

    Svar: Tackar, tackar min snälla÷)
    Biggeros

    2015-02-28 | 12:14:55
    Bloggadress: http://nouw.com/linahs
  • Marie säger:

    Det är så roligt att följa din blogg, man blir glad och alla fina bilder du tar. Kram Marie

    Svar: HärlIgt!! Skönt att bringa lite glädje,kram =D
    Biggeros

    2015-02-28 | 16:20:02
  • Jessica Högberg säger:

    Vackra skyltfönster må jag säga!

    Svar: Ja, typiskt spansk skyltning÷) Kram
    Biggeros

    2015-02-28 | 20:03:26
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: