biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

La vista de Lebreros

Kategori: Spaniens Sevilla

Igår kväll gick jag en kort promenad ca. 40 minuters gångväg och kollade in vad för intressanta byggnader som ligger intill Meliã Lebreros hotell.
 
Hotellet ryms många hotellgäster och har som sagt många våningar.
 
 
Mitt emot ligger den kända varuhuskedjan El corte Inglés och påminner om Sveriges NK. Det finns allt från alla dess olika klädesmärken till inredningsartiklar. Jag köpte två plagg till Mr U på slutrean. Det är absolut nu man ska handla billigt i Februari månad. Sedan passade jag på att handla lite tilltugg till kvällen.
 
 
Sedan skymtar ni Magnum nattklubb som ligger i angränsande till hotellet. Där var vi och Jennifer strax efter jul och svängde på våra lurviga på dansgolvet......såklart inte Mr U. Han tycker inte om att dansa.....ungerfär som Magnus Ugglas låt: Jag dansar aldrig nykter någonsin aldrig inte en chans att jag dansar nykter.....
Skämt och sidor!!! Vi hade jätte kul och det blev sent.
 
 
Här ser ni Arena sport bar där man kan titta på storbildsskärm, dricka och äta något lätt. Jag har inte varit där ännu, men det skulle jag kunna tänka mig att vi kommer dit någon gång.
 
 
Sedan gick jag förbi en kyrka som höll öppet hus
 
 
Kyrkan heter San Benito
 
Här är ett fint monument som gjorde sig bra på kvällen och då med lite hjälp av belysning. Klockan var runt 7 och det var 18 grader varmt. Det var jätte Skönt!!!
 
 
In till stan från hotellet tar det ungerfär 30 minuter i rask takt.
 
Därefter vände jag och promenerade tillbaka till hotellet igen. Alltså en lagom promenix i behagligt väder.
 
Dag 2/10

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Sevilla är en mycket fin stad, mycket att utforska, den går man inte över på en dag, kram Marie.

    Svar: Verkligen inte!!! Jag har all tid i världen att utforska Sevilla÷) Kram
    Biggeros

    2015-02-28 | 07:44:06

Kommentera inlägget här: