biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mysig höstdag

Kategori: Min Blogg

Igår tog jag bussen in till Karlskrona för att träffa min mamma och Isabella innan jag åker tillbaka till Spanien med flyttlasset. 
Vi fikade, shoppade, myste  i höstsolen och åt en underbar god lunch. Sedan var vi uppe i min dotters och pojkväns lägenhet och busade med katten.
Det är fortfarande barn i denna gosiga kisse. Hon är en riktigt liten buskatt!
 
Det var en lyckad dag.........
 
Förutom att slutet på dagen var av en liten besvikelse på Blekingelänsbussar.
Jag hade  beslutat mig för att åka hem med 2:an klockan 18.15 då en annan buss dök upp som då skulle gå till Jämjö. Jag tyckte det var konstigt dock att den var en kvart tidigare. När jag hade satt mig på bussen så sade busschauffören efter ett tag att det var inte rätt buss utan det kommer en till buss 18.15. Jag gick av.
Där stod jag och två andra personer och väntade i sammanlagt 30 minuter och ingen buss dök upp. Därefter fick vi ta bussen 18.39. Då vi gick av så stod inte 123 där. Den hade precis gått. Där stod vi med lång näsa.
Jag frågade i all hast om det kom fler bussar. Jag fick till svars att han höll inte reda på de andra bussturerna och han var försenad och stängde bussdörren precis framför näsan. Vilken arrogant busschaufför=(
 
Vi kom inte hem. Problemet är att bussarna går väldigt sällan. Så jag ringde efter min dotter och hon tog sig ledigt från hennes sysslor och skjutsade mig och såklart tog vi med ungdomarna till slutdistans.
Det är så tyvär det ser ut med vår fina kommunikation som ska fungera. Om de bara hade kunnat kommunicera sins emellan och informerat samtliga resenärer och de andra arbetskamrater som hade blivit drabbade. Visst är jag mycket besviken. Tur att det fanns en räddade ängel i nöden.
 
Tack,Isabella=)=)=)

Kommentarer

  • Marie säger:

    Tack för en underbar dag tillsammans Mormor, mamma och lilla Isabella och deras lilla busiga katt, men söt är hon. Vi hade det jättemysigt tillsammans alla tre. Jobbigt med buss, tur att Isabella kunde köra dig hem. Och mitt tåg var också försenat, tåget innan hade gott sönder så vi fick ta det på släp efter vårat tåg till Kristianstad, jag var i Malmö kl. 23.30 först. Men vi kom ju hem båda till slut. Kram Mamma.

    2014-09-28 | 20:10:04
  • Marie säger:

    Tack för en underbar dag tillsammans Mormor, mamma och lilla Isabella och deras lilla busiga katt, men söt är hon. Vi hade det jättemysigt tillsammans alla tre. Jobbigt med buss, tur att Isabella kunde köra dig hem. Och mitt tåg var också försenat, tåget innan hade gott sönder så vi fick ta det på släp efter vårat tåg till Kristianstad, jag var i Malmö kl. 23.30 först. Men vi kom ju hem båda till slut. Kram Mamma.

    Svar: Gudskelov!! Tack för vår fina kommunikation som fungerar så bra.....not. Inte ute i glesbygden. Tråkigt dock. Vi tre hade en jätte mysig dag,kram
    Biggeros

    2014-09-28 | 20:12:33

Kommentera inlägget här: