biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

En heldag....

Kategori: Spaniens Jerez

På stan i Jerez.
Härligt att bara strosa på gågatorna och fönstershoppa.
Har inte varit inne i Jerez city sedan förra gången min mamma var här i Maj. Där efter var vi i Sverige i 3 månader. Tiden går fort. Nu är vi inne redan i November månad.
Först tog jag en kopp kaffe på Jerez kända tapas/restaurang mitt på gågatan.
Gallo Azul
 
Sedan blev det ett gott Rioja. Här kan även olika Sherry sorter avsmakas.
 
Turister och många av Jerez lokalbefolkning sitter och  njuter  av den goda tapas som serveras  eller en god bit lunch.Vi åt en stor Ensalada especial på ett annat ställe.
 
Även min mamma njuter av hennes sista dag i Jerez gassa. Imorgon är det hemgång till Sverige.
Hundarna ligger lugnt kvar när Husse är ute och tigger för födan.....
Java dricks ofta ute på de olika taverner i Jerez de la frontera. Idag har det varit en solig dag like always. Härligt att leva =) 
 
 
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Ser toppenhärligt ut!!

    Svar: En riktigt härlig och solig dag tillsammans med min mamma. Trevlig kväll, Jessica=)
    Biggeros

    2014-11-03 | 21:10:01
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Maria säger:

    åh vilken härlig dag :)

    2014-11-04 | 08:14:39
    Bloggadress: http://fashionstars.blogg.se
  • Maria säger:

    åh vilken härlig dag :)

    Svar: Ett bra avslut på min mammas besök till Jerez. 9 dagar sol och regnet kom idag när hon reste hem. Ha det bra♡♡
    Biggeros

    2014-11-04 | 08:14:40
    Bloggadress: http://fashionstars.blogg.se
  • Marie säger:

    Tack av hela mitt hjärta min älskade lilla tös och min svärson, för en ljuvlig vistelse med skön värme, sol och fin samvaro i Erat fina hus. Det var lite som en chock att komma hem till kyla mörker och regn. Hade tur med vädret hos Er, sol var dag, utom i morse när jag åkte hem då regnade det i Jerez, många kramar från Mamma.

    Svar: Ja, du hade verkligen tur med vädret när du var här. Idag är det lite kyligare. Förstår att du fick en chock att komma till Sverige.Roligt att du tyckte det. Du fick fina dagar i Jerez och i Cadiz, kram
    Biggeros

    2014-11-04 | 18:59:40
  • Matilda säger:

    Wow, vad det ser härligt ut! Saknar Spanien, & värmen!

    Svar: Det har varit väldigt fint väder här i Jerez. Idag kom regnet=(
    Biggeros

    2014-11-04 | 19:07:20
    Bloggadress: http://emmamatildahoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här: