biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Sommartid...........

Kategori: Min Blogg

Har ni vridit fram klockan en timme???

Nu för  tiden behöver man inte ens tänka på att skruva fram eller tillbaka,när de flesta klockorna (mobilerna) sköts via satellit. Jag har ingen väckarklocka,utan rättar mig efter mobilen eller datorn. Så ser samhället ut idag. Så mycket är datoriserat.
Hur klarade man sig förr??
Var det djungeltelegrafen som gällde?
Nej,man klarade sig hur bra som helst. Det mesta var analogt och man hade ben och fötter att ta sig fram med.
Cyklar och spring i benen vad det som gällde. Kom inte på frågan att man våga be sina föräldrar om de kunde skjutsa en till gymnastiken eller till en kompis. Men man klarade sig hur bra som helst utan dataspel,TVspel och mobiler. 
Idag klarar jag mig inte en dag utan min mobil. Vad hände där?? Teknikens och den mänskliga utvecklingen.
 Dricker ett supergott Te Rooibos med citrussmak. Jag köpte det i Granada.
Min fina Tekopp som jag köpte i Sevilla. Den är väldigt fin.
Drack en Detoxdrink som består av:
  • 6 stycken Selleristjälkar
  • 1 Ananas skiva (för sötmans skull)
  • Kokos (efter behag)
  • Vatten och mjölk (efter behag)
  • Kanel (för syns skull)
 
Ha en mysig söndag och nu går vi mot ljusare tider. 
En bamse kram till er alla.
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Ja! så var det sommartid, skönt. Den långa mörka årstiden är över. Fin temugg, stor och rymmer mycket gott te. En stor bamsekram själv. Önskar Marie.

    Svar: Visst är det härligt!! Ja,muggen är fin och en stor sil medföljer. Kram till dig med =)
    Biggeros

    2014-03-30 | 20:13:35
  • LYFTMERl säger:

    Teknologin är verkligen på en helt annan nivå nu!
    Bra recept på detoxdrinken!

    Svar: Tack för din fina kommentar,kramn
    Biggeros

    2014-03-30 | 20:29:16
    Bloggadress: http://Lyftmer.se
  • Hanna Karlsson säger:

    Ja det kom jag ihåg. :-)

    Svar: Man får tacka för denna teknik som finns nu. Nu kan man nå varandra trådlöst på Skype eller Viber,kanon !! Ha en trevlig Söndag!
    Biggeros

    2014-03-30 | 20:30:59
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • Idas beauty ~ mamma till filippa ♡ säger:

    Sv: ja det var en jättemysig och lyckad weekend :)

    Svar: Roligt att höra. Alltid mysigt när sin familj kommer på besök. När man får ha kvalitetstid med de kära,kram
    Biggeros

    2014-03-30 | 22:25:01
    Bloggadress: http://flavoured.blogg.se/
  • Idas beauty ~ mamma till filippa ♡ säger:

    Sv. Ja verkligen :D

    Svar: Trevlig måndag,kram =)
    Biggeros

    2014-03-30 | 22:29:40
    Bloggadress: http://flavoured.blogg.se/
  • Tess säger:

    Eller hur! Tusen tack för kommentaren fina du! :) Kram

    Svar: Tack, vännen!!Ha en trevlig måndag =)
    Biggeros

    2014-03-31 | 08:27:44
    Bloggadress: http://tesswaltenburg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: