biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mitt i prick

Kategori: Spaniens Granada

Jag bor mitt i centrum på hotell Meliā Granada. Hotellet är stort, litet rum och lite nedsliten matta. Det syns att hotellet har funnits en tid. Kanske inte den utsikten man vill ha, men nu bor jag mitt i smeten. Nära till gågator och restaurangstråket. Bredbandet är godkänt. Billigt för ett 4 stjärnigt cityhotell.
Hotellets framsida och genom fönstervy.
 Sängarna får 2/5 i betyg.
Restaurangstråket som jag besökte igår kväll.
Jag som älskar fontäner kunde ju inte motstå denna gigantiska.
Bergen är så mäktiga i denna delen av Spanien
Kallt på vintern och väldigt varmt på sommaren. Ibland är skillnaden på temperaturerna oerhört stor. På sommaren kan det fortfarande ligga kvar snö högst uppe på toppen av Sierra Nevada.
 Det skiljer säkert 5 grader mellan Jerez och Granada. Det är ca 2h och 45 minuter bilfärd från Jerez. Hursomhelst är det ett måste att besöka Granada om man hyr bil genom Spanien.
Kram på er alla tills nästa inlägg från Granada =)
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Det ser jättefint ut även i Granada. Du älskar fontäner, och jag små fina gränder. Ha en fortsatt bra kväll, kram Marie.

    Svar: Det finns mycket att se. Har varit på sightseeingtur i 4 timmar genom Granada. Jag har många bilder från Granadas sevärdheter. Ha en trevlig kväll,kram
    Biggeros

    2014-03-13 | 19:09:30
  • Mikxki säger:

    Vilka vackra bilder :)

    Svar: Tack snälla du för din fina komplimang =)
    Biggeros

    2014-03-13 | 20:11:25
    Bloggadress: http://mikxki.blogg.se
  • Hanna - Min vardag som trebarnsmamma säger:

    Det ser fantastiskt ut!

    Svar: Granada är en väldigt fin spansk stad. Fint med bergen i bakgrunden. Tack för din kommentar,kram
    Biggeros

    2014-03-13 | 20:39:54
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: