biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Badväder i Mars

Kategori: Spaniens Cadiz

Här badas det och solas den 18 Mars vid Cadizkusten.
Vilket fint badväder i Atlanten som borde vara kallt, men inte så farligt kallt i dessa delar av Iberico halvön. Däremot i Portugal är Atlanten kallare för havet ligger mer öppet och det är mer strömt. 
 Härligt att se folk njuta av det fina vädret i Mars.
 
När vi bodde i Figuera da Foz(45 minuters bilfärd från Porto) var det inte möjligt att bada i havet,för det fanns undervattensströmmar och det var iskallt. På sommaren var det många dödsolyckor dvs.strömmar som drog ut gamla som unga simkunniga turister och urinvånare. 8 personer strök med den sommaren vi bodde där.Jag badade aldrig med barnen, det fanns inte en chans.

Kommentarer

  • chillitanten säger:

    Det ser så härligt ut. Det är tur jag brukar glömma hur härligt det är utomlands . Så fort jag får tillfälle ska jag iväg.
    Hoppas allt är bra med dig. Kramis

    Svar: Jag tyckte likadant när jag såg människor sola och bada i Cadiz. Här har värmen kommit kanske inte då den värmen med en 40 grader på sommaren. Detta är en lagom värme. Hoppas att du är på bättringsvägar, min vän,kram =))
    Biggeros

    2014-03-20 | 09:17:27
    Bloggadress: http://chillitanten.blogg.se
  • Mikxki säger:

    Vilka härliga bilder :)

    Svar: Tack så jätte mycket!! Helt underbar dag,kram
    Biggeros

    2014-03-21 | 15:25:50
    Bloggadress: http://mikxki.blogg.se
  • Marie säger:

    Underbara bilder med strand, hav, sommar och sol. OhGud! vad man längtar efter detta. Kram Marie.

    Svar: Ja,det förstår jag gott. Härlig med sol,kram
    Biggeros

    2014-03-21 | 17:46:27

Kommentera inlägget här: