biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Vilda Katter i Córdoba

Kategori: Spaniens Cordoba

Var ute en torsdags runda och såg en massa vilda katter som hade både fått mat & dryck. Alla människor i Spanien tar hand om de bortkomna, vilda djuren som har det svårt. Vilket är bra tycker jag.
Den svarta katten var inte så sugen att posera vid detta tillfälle och den svart/vita katten kände också ett obehag. Jag fick vara väldigt försiktig genom att smyga mig fram till dem.
Därefter fick jag en mycket bättre bild.
Denna kisse var inte så skygg som de andra.
På kroppsspråket så kan man ändå se lite ängslan.
 
 
Denna katt var på väg under rännstenen.  Tydligen så bor alla katterna där.
Jag vill tyvärr inte vara med på bild. Katastrof.
Nu känns det lite bättre. Nu kan jag snegla upp lite försiktigt och se vad som pågår.
Alla katter ser olika ut. 
Denna misse ser lite mer avslappnad ut. Så visst fångade jag deras uppmärksamhet tillslut. Dessa vilda, skygga katter i Córdoba. 
 
 

Kommentarer

  • VERONICA säger:

    Oj så många! Fina var dom :) Kram

    Svar: Ja, jag vet inte hur många de var. De gömde sig under marken. Imorgon ska jag gå dit med mat, så då ska checka läget lite bättre😊
    Biggeros

    2014-01-30 | 17:34:49
    Bloggadress: http://glossfashion.com/vveronicas/
  • Marie säger:

    Oj vad många fina katter. Mata dom från mig också. Kram Mamma.

    Svar: Jag har faktiskt köpt kattmat och ska gå dit imorgon och mata dem. Då kommer jag få reda på hur många de är,kram =)
    Biggeros

    2014-01-30 | 20:08:19
  • Lina Johansson säger:

    Åh vad söta!!

    Svar: De är jätte fina! Ska gå dit där igen imorgon.
    Biggeros

    2014-01-30 | 21:08:19
    Bloggadress: http://linajohansson.webblogg.se/
  • Caroline - Foto | Gran Canaria | Mamma säger:

    Tack snälla!
    Så är det här också, problemet är att dom får ungar med varandra, stannar på samma ställe (eftersom att dom blir matade) och får ungar med sina ungar så att katterna blir alldeles konstiga, fel på tassar, svansar osv :( Skulle behövas en organisation som tar in dom och karterar & om det går placerar dom i familjer..

    Svar: Jag håller med. Man kan knappt närma sig katterna, för de är så skygga. Det skulle finnas som du säger någon petshelter av något slag. Där frivilliga kan hjälpa till och allmänheten kan få ta hem ett husdjur till sitt hem. Såsom i USA och Canada.
    Biggeros

    2014-01-30 | 23:04:39
    Bloggadress: http://carrosungar.blogg.se

Kommentera inlägget här: