biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Solo 13

Kategori: Spaniens Cordoba

Det är bara 13 grader i Córdoba och bara lite solglimtar i mellanåt. Vad nöjd med allt som livet ger och allting runt omkring dig ser. Glöm bort , bekymmer,  sorger och besvär.
Första fontänen
Hur många fontäner finns det i Córdoba? ?
Det har jag inget svar på. Visst är det magiskt med fontäner och dess porlande vatten?! Andra fontänen.
På denna fina "Esplanad"promenerade jag åt andra hållet idag. Genom parker och längs denna trafikerade väg och upptäckte jag att det fanns hur mycket som helst att skåda. Snart har jag sett hela Córdoba. Ett otalt fontäner.
Hur kan ett träd växa så snett och ändå stå kvar! Det borde falla kan man tycka.
The Giant & his little boy. Är det inte fontäner, så är det fina statyer utplacerade lite överallt i Córdoba
Här kom jag till en jätte mysig park, där jag såklart ville spatsera igenom och fotografera. Detta trädet växer också snett. Vad är det med träden i Cordoba? Får de för lite vatten? Lite häftigt ändå!
Parken är inhägnad innanför en gammal, fästningsliknande byggnad.

 Glöm inte att rösta på min blogg "Bo & Leva utomlands" SuperSavertravel Awards 2013
Markera symbolen, välj Bo & Leva utomlands, skriv ditt namn, e-mail och den blogg som du tycker är bäst.
 
  
Travel Blog Awards 2014! Krossa inte spargrisen - leta efter billiga hotell New York!

Kommentarer

  • Marie säger:

    Du har en viss förkärlek för fontäner, och visst är det något visst med porlande vatten, Det var fint i Rom också när du och jag tittade på fontana de treve, där en gång Anita Ekberg badade. Här i Skåne får man vara inne, vi har nu fått klass 2 varning, det är drivsnö och blåst, vi har fått mycket snö. Det känns lite insnöat, Kram Mamma.

    Svar: Ja, visst är det speciellt!! Rom får bli en annan uppdatering av bilder. Jobbigt när det kommer för mycket av snön. Det brukar för det mesta komma snö innan och vid sportlovet. Jobbigt även när det blåser med. Du får helt enkelt bli inne och ta en varm kopp choklad, kramis.
    Biggeros

    2014-01-29 | 18:54:54
  • Johanna - A dream as a model ♥ säger:

    fina bilder! :)

    Svar: Tack, fina du det var snällt!
    Biggeros

    2014-01-29 | 20:17:51
    Bloggadress: http://jonza.blogg.se

Kommentera inlägget här: