biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Here comes the sun....

Kategori: Spaniens Cordoba

Igår var det mulet i Córdoba, men så kom solen idag, lördag och lyser med sin närvaro. Härligt att sitta på ett hak och lyssna på några professionella gatumusiker som spelar underbar jazzmusik. Det känns som man skulle ha suttit vid en smal bakgata i New Orleans. 
Efter att ha gått och kikat i små butiker efter stövlar och gjort en snabb- runda i el Corte Ingles varuhuset, så mellanlandade jag på detta mysiga ställe där det även var möjligt att sitta ute. Först fick jag goda oliver som aperetif. Därefter beställde jag en öl och patatas con brava (stark sås).
Sedan kunde jag inte motstå att ta en bild på turistbussen bakom fontänen. Jag är väldigt svag för dessa olika former av fontäner där vattnat porlar, forsar eller skvätter och stannar eller bara försvinner i intet.
 Det sitter två duvor uppe på gatubelysningen.Las palomas blancas som det heter på spanska. 
Gick även förbi ett litet kapell mitt på gågatan.
 
 Jag tyckte buskarna var så trevligt klippta i spiralform.
Trevlig lördag kära vänner😊
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Du skulle ha ett yrke som fotograf, som är så duktig. Man njuter av att se alla fina bilder.En fin och god helg önskas Er båda. Kram från oss i regniga Skåne.

    2014-01-11 | 16:33:40
  • Victoria säger:

    Visst är de :) Birmor är den rasen jag haft som har mest personlighet tycker jag.

    Hur länge har du bott i spanien?

    Svar: Jag har bott i Spanien i 1 1/2 år och trivs jätte bra 😊
    Biggeros

    2014-01-11 | 19:18:28
    Bloggadress: http://impalaa.blogg.se
  • Malin Aurora säger:

    Åh så fint!

    Svar: Tack, Malin! Godnatt😊
    Biggeros

    2014-01-11 | 21:11:28
    Bloggadress: http://vildblommor.blogg.se/
  • Ebba säger:

    Så fina bilder, man blir ju väldigt sugen på att ut och resa när man ser dina bilder! :)
    Är du intresserad av stickade torgvantar med spets så är du välkommen att titta på min blogg.

    Svar: Det är meningen att jag ska ge tips på mina olika städer som jag besöker. Córdoba är en sevärd stad. Jag ska absolut kolla in vantarna på din blogg. Trevlig söndag😊
    Biggeros

    2014-01-12 | 11:52:07
    Bloggadress: http://madebyebba.blogg.se
  • chillitanten säger:

    Tack för tittten hos mig . Underbara bilder. Tror du fick en kommentar av mig till min gamla trollmorsblogg tidigare . Ha det gott

    Svar: Tack,så mycket,kramis. Ska kolla in svaret på din blogg😊
    Biggeros

    2014-01-13 | 08:51:23
    Bloggadress: http://chillitanten.blogg.se

Kommentera inlägget här: