biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Buenas Martes!

Kategori: Spaniens Cordoba

Idag är vädret lika ostabilt som hotellets Internet. Jag ska ta mig en runda åt andra hållet och se vad jag hamnar. Alltid lika spännande och se något nytt av Cordoba. Jag har nu spenderat i Cordoba i en hel vecka och längtar hem till Jerez. Att bo på hotell är inte alltid så glamoröst. Vi letade flitigt efter ett lägenhetshotell där det är möjligt att  laga sin egen mat och även tvätta. Vad jag förstår så ska man vara ute i god tid, om man ska lyckas få ett bra boende och även helst med privat parkering. De bästa lägenhetshotellen är placerade mitt inne i kärnan av Cordoba och har inga som helst privata parkeringar. Så därför fick det bli Tryp hotell, vilket inte är så illa att bo på.
 
Som jag skrev vid ett tidigare inlägg om fontäner, så av någon anledning så älskar jag att plåta fontäner. Det kan nog bero på dess uppbyggnad och vattnet  som tar form i olika skepnader. Väldigt rogivande.
 
Nu så här års har Cordoba extremt många turister, för att klimatet brukar för det mesta vara väldigt behagligt. På sommaren är det olidligt. Då måste man bo på ett hotell som har en pool, där du kan svalka dig mitt under siestan. Nog pratat om det. Eso es. Här kommer jag visa bilder på några parker som jag promenerade igenom igår. Parkerna är väl skötta och har verkligen en fin växtlighet och ett berikat fågelliv.
 
 
Jag lyckades att fånga fyra olika änder på bild. Farbror Anka, Kalle Anka, Lucas och UppfinnarJocke.
 
 
Ett par ovala, gul-blå färgade bänkar som är placerade mitt i parken. Väldigt färgsprakande
 
Kalle Anka undrar så om det går att doppa sig här utan att bli sur.
Där sitter de vita duvorna och bemästrar sig innan de ska ut på en fredstur.
La Familia / Familjen tycker jag är  ett passande namn. Familjen är kärnhuset i ett äpple, navet i ett cykelhjul och kärnan av denna park. Familjen är det viktigaste man har i livet. Man föds in i en familj  och tar lärdom från sin familj både psykologiskt och socialt. Därefter när man är vuxen nog att lära sig att hantera livet utan sin biologiska familj, då är det dags att leta efter sin partner och bilda den framtida familjen.
  
Visst är det härligt att tyda skulpturer. Denna tydning var ganska lätt. Så var det här med fontäner eller dammar igen......
Varför har kvinnan blivit tjock och mannen blivit skulpterad super smal??? Det är en annan fråga!
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Tack för dina fina bilder och din fina humor, man skrattar högt, när man läser texten under dem. Det blir som ett gift att gå in på din fina blogg var kväll. Och det känns som man kommer dig lite närmare, för jag saknar dig väldigt mycket. Kram Mamma.

    Svar: Tack, vad härligt att du finner det roliga som jag skriver till bilderna. Jag försöker hitta lite poäng och samtidigt finna ut vad som händer&(fötter) på bilderna. Ibland blir det roligt och ibland blir det(tråkigt) som Jennifer brukar tala om för mig; Du är tråkig. Skämt och .... Ha en fortsatt bra kväll och kramar
    Biggeros

    2014-01-14 | 17:01:22
  • säger:

    härliga bilder!

    Svar: Tack så mycket! Alltid roligt att få komplimang, kram😊
    Biggeros

    2014-01-14 | 19:55:49
    Bloggadress: http://xolizzie.blogg.se/
  • Mikxki säger:

    Vilka härliga bilder :D

    Svar:
    Biggeros

    2014-01-14 | 22:23:25
    Bloggadress: http://mikxki.blogg.se
  • maja säger:

    sv: ja, alltid klurigare när man är utomlands. 15 kronor är bättre än inget dock!

    Svar: Ja, klurigt kan det allt vara. Jag hade retat mig om killen var en skummis och jag hade skänkt 100. Kram på dig😊
    Biggeros

    2014-01-14 | 23:45:45
    Bloggadress: http://bjorsne.blogg.se
  • linah säger:

    så fint:D!

    Svar: Tack, Lina! Tack för din kommentar💜
    Biggeros

    2014-01-15 | 04:18:04
    Bloggadress: http://linaheve.forme.se
  • Lisa säger:

    Hej, jätte fin blogg. Kika gärna in på min och läsa om mitt nya liv.
    Och kom gärna med något nyttigt mat tips! Tack

    Svar: Tack, Lisa! Alltid roligt att få komplimanger. Jag ska kika in på din blogg, kram😊
    Biggeros

    2014-01-15 | 09:17:08
    Bloggadress: http://mylifeasliisa.blogg.se/
  • Cissi Larsson säger:

    Fina bilder! Rolig skulptur :)

    Passa på att vara med i min tävling om att bli publicerad i en vecka på min blogg! Regler finns på bloggen :)

    Svar: Tack,Cissi!! Visst är den härlig!! Visst ska kolla in din blogg,kram
    Biggeros

    2014-01-15 | 10:58:00
    Bloggadress: http://cissilaarsson.blogg.se/
  • Alma säger:

    fint!

    Svar: Men, tack Alma!!.Ha en bra dag😊
    Biggeros

    2014-01-16 | 09:15:22
    Bloggadress: http://abraun.forme.se/

Kommentera inlägget här: