biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Regn =(

Kategori: Min Blogg

Regnigt Jerez ger mig ett bra samvete till att glo stint på OS. Tittar samtidigt på spansk TV och lyssnar på Sveriges Radio på datorn. Det kan inte bli bättre. Idag är jag en otrolig patriot mot mitt Sverige. Längdskidor är väl inte den  OS gren spanjorerna är bäst på. Den grenen lämnar vi över till norrbaggarna och svenskarna. Grattis, Kalla till silvermedaljen!!!! Vi är så stolta över vår duktiga norrländska.
Tio Pepe är ju en symbolisk figur för Jerez. Man kan även se den längs vissa spanska motorvägar. Tio Pepe är mest känt för sin sherry. Jerez betyder sherry. Det finns så många typer av sherry. Fino, Oloroso och Cream  Jag tycker bäst om Cream, den lite söta. Jag har gjort sherry provning i Jerez som tar ca 1 1/2 timme. Väldig intressant historia och visning. Värt ett besök.

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Sherryprovning lät härligt!! Portvinsprovning i Porto har jag gjort, men sherryn har jag kvar=))

    Svar: Jag har bott en halvtimme ifrån Porto och inte gjort portvinsprovning. Bodde i Figuera da foz. I ett år. Däremot tog jag hem många flaskor och gav bort. Du får testa på sherryprovning, kram
    Biggeros

    2014-02-09 | 05:07:59
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Det var illa;)

    Svar: Nu har solen kommit igen. Härligt!! Tack för din kommentar, kram =-)
    Biggeros

    2014-02-11 | 07:57:44
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: