biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Nostalgi

Kategori: Min Blogg

Nu så här under OS tider tänker jag tillbaka när vi bodde i Canada. Vi gjorde två vändor. En till Ontario, Sarnia som gränsade till USA och en vända till Alberta, Fort MacMurry.
Älskade mer Sarnia. Vi bodde i en flott lägenhet utmed Marinan, golfbana och hade en gemensam pool. Dessutom hade vi supergrannar.Våra grannar under oss där frun hade varit sekreterare till Hoover och våra grannar ovanför, Harald och Ester. Ester hade inga egna barn, men fick låna mina flickor ibland. Då hon skämde bort dem med olika aktiviteter, saker och mycket kärlek. De hade även två chihuahuas, Maggie och Eddie.
Mina flickor fick som uppgift att bli deras hundpassare. Då de även fick en symbolisk veckopeng. Eddie fick bli Isabellas hund för de hade likvärdigt sätt. Lugna, harmoniska och äldst. Maggie fick då bli Jennifers hund. Ettriga, alerta och yngst. Det funkade jätte bra. Barnen älskade att ha ansvar över hundarna. Hundarna älskade barnen.
Det var äkta kärlek.
Min man döpte om Maggie till Air Canada (flygbolaget). Jag undrar varför???
Maggie (Air Canada) poserar med sin nya halsduk (julklapp) från flickorna.
Saknar mitt Sarnia i Canada. Vi bodde där 2002-2003.
Visst blir man nostalgisk när man tittar på bilder och tänker tillbaka. Mitt andra hem i mitt hjärta.
 
O Canada!
Our home and native land!
True patriot love in all thy sons command.........

Kommentarer

  • Tess säger:

    Kul! Men du , det är så kul , jag startar idag en NY tävling på bloggen , Veckans Blogg! Det är väldigt Simpelt och vinnaren blir Länkad på startsidan där det dagligen kommer in nyfikna läsare :)

    Svar: Intressant😊 Ska absolut kika in. Kram
    Biggeros

    2014-02-09 | 19:40:57
    Bloggadress: http://tessvonolsson.blogg.se
  • Maria säger:

    vad roligt att ha bott i Canada :)

    Svar: Jag trivdes jätte mycket i Canada. Väldigt likt Sverige och trevliga människor. Tack, Maria för din kommentar, kram.
    Biggeros

    2014-02-09 | 20:38:47
    Bloggadress: http://fashionstars.blogg.se
  • EMMAWHO säger:

    Så fina minnen :)

    Svar: Minnen lever alltid kvar. Jag trivdes jätte mycket i Canada. Tack så mycket för din kommentar 😊
    Biggeros

    2014-02-10 | 10:11:33
    Bloggadress: http://emmawho.se

Kommentera inlägget här: