biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Frio

Kategori: Spaniens Cordoba

 
 
Jag fryser. 
Det är faktiskt lite kallt i Córdoba.  Har man blivit skadad och tycker att det är kallt allt under 10 grader. Vissa tidiga morgnar går det ner till 4 grader. Jag som har vant mig med värmen i södra Spanien. Por supuesto!
Jag vill ha sol!
Denna fina staty prydde parkens begynnelse eller slut.
Alla dess fina dekorationer var värt att zooma in.
Under tiden jag tog kort närmade sig en man och frågade om jag ville bli fotad. Nej, svarade jag artigt till en början.
När jag fortsatte en bit till i parken kom han fram igen och frågade om jag ville bli fotad. NEJ!! Vad är du inte fattar??
Otroligt fin Flamenco skulptering.
Jag har påträffat så många fina, olika skulpteringar, statyer, fontäner,  dammar, parker och gamla byggnader under den här tiden i Córdoba.  Jag känner att jag kan lite mer av denna fina stad som besöks året om av turister.
På Onsdag bär det hem till Jerez igen.

Kommentarer

  • dite säger:

    jättefina bilder :D

    Svar: Tack, Dite. För din kommentar😊
    Biggeros

    2014-02-04 | 00:10:12
    Bloggadress: http://affys.se
  • Maria säger:

    vill också ha plusgrader :)

    Svar: Det förstår jag att du vill ha lite varmare. Alla vill nog ha vår och sommar, Maria☉
    Biggeros

    2014-02-04 | 08:27:44
    Bloggadress: http://fashionstars.blogg.se
  • Annie säger:

    Vilken fin blogg du har!:)

    Svar: Tack, så mycket, Annie!! Det värmer. Tänk om det hade varit lite varmare ute. Ha en bra dag.
    Biggeros

    2014-02-04 | 10:41:27
    Bloggadress: http://nattstad.se/anniebrunsten
  • Marie säger:

    Vad fina bilder. Jag vill också ha plusgrader, jag fryser jag med, man vill bara åka till värmen. Kram Marie.

    Svar: Tack så mycket för komplimangen =) Jag förstår mycket väl att du vill ha värme. Vem vill inte det. Det är faktiskt lite rått i Cordoba idag. I morgon åker vi hemåt,kram
    Biggeros

    2014-02-04 | 11:49:36

Kommentera inlägget här: