biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

YES ..the ducks

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

Igår var det kallt  i La Mancha regionen. Gick en sväng till parken och matade Gässen och Ankorna De är verkligen inte främmande för människor.
 Visst är det så att man tycker att de ser likadana ut. Det skulle vara en skam om någon sa att vi människor ser likadana ut. Det är mycket som skiljer de åt. Även oss åt. Såsom näbben/näsan
Här vaknar de till liv när de upptäcker att jag har något gott att bjuda på. Torrt bröd. Jammi....
Ögonen skiljer de/oss åt.
Denna har bruna ögon och en del andra har blåa eller gröna
Tänk vilka fina modeller jag hade och göra med. De poserade och var helt stilla. Jag undrar just varför???
Vad tror ni??
Det nalkades mat såklart!!
Som sagt. Alla gässen/ankorna ser olika ut till kroppshyddan. Även  deras färger på fjädrarna ser olika ut. Så rogivande att bara studera djurlivet på avstånd och inte ha någon tid att passa. Då ingen kommer och avbryter en i detta ögonblick.
Så plötsligt var alla gässen här...
Alla skulle ha sin del.
Yes yes yes........
Tro du  månne att det blir något över till mig , Kalle?? Ja, kusin Alexander Lukas du får vänta på din tur ÷) ÷)
 

Kommentarer

  • Liborius säger:

    söta:)

    Svar: De är sååå söta,kram
    Biggeros

    2014-12-05 | 17:57:55
    Bloggadress: http://liborius.se

Kommentera inlägget här: