biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Otra Dias en Alcazar.....

Kategori: Spaniens Alcazar de San Juan

En annan dag och det är sol ute. Det blir en tur till affären och sedan till parken. Idag har jag 3 brödskivor med mig. Man får inte skämma bort de flygande varelserna. Lagom är bäst. Jag har sett ett exempel på hur mycket gäss kan skräpa ner så man nästan inte kan vistas eller gå där de har varit. Såsom i Kanada när vi var tvugna att gena genom en park varje dag till skolan och
hade tonvis under skorna. Och gissa vad????
När man väl kom ut från parken så möttes man av detta gamla, fina tåget.
Två män höll på att underhålla det med färg.
Sedan var jag tvungen att gå över vägen där man kan se tjurfäktningsarenan skymtas i bakgrunden av rondellen. Alltså den röd/vita byggnaden. Även denna fina rondell har smyckats med en fin Gåsgestalt. Det passar ju bra med så mycket gäss som  jag har skådat i parken.
Därefter hamnade jag på en jätte stor marknad där de sålde allt från kläder till fåglar/fiskar. Det var så enormt mycket folk där,så det var jobbigt att uppskatta allt de hade och sålde där. Så jag smet förbi  marknaden med en väldigt fart. 
Tillslut var jag ute på en riktig stor väg. Då jag fortsatte in mot stan....
Där möttes blicken av Don Quijote och Sancho Panza.
Visst är de ståtliga????
Där satte jag mig ner på torget och avnjöt en tapas. Såg även denna fina byggnaden. Inuti den så finns det en stor grönsaks/kött/fisk marknad.
 
Don Quijote krigade mot alla väderkvarnar och allt lunkar på mot sitt slut. Ha en bra Tisdag =)=) 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Ha ha, att slåss mot väderkvarnar är minsann inte lätt;)
    Hoppas du hade en fin första advent!

    Svar: Nej, inte så många väderkvarnar som finns här i La Mancha. Ja, så bra man kan ha det på ett hotell. Min jobbade dessutom. Kram
    Biggeros

    2014-12-02 | 11:53:48
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: