biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Påskveckan

Kategori: Min Blogg

Då förbereds det i många hem inför Påsk.

Många tar sig lediig och reser till varmare breddgrader. Endel jobbar och sliter som vanligt. Andra är hemma och smyckar sina hem med kycklingar och fjädrar i riset. Påskliljorna står prytt på bordet och växer även vilt i trädgården. Sedan planeras vad som ska kokas ihop och serveras på Påskafton . 
 
För mig är allt så enkelt. På Påskafton och alla andra dagar blir det LCHF middag. Då tänker ni så tråkigt......
Det blir hur bra som helst. Söndagssmenyn lyder såhär: Varmrökt lax, romsås ,vitlöksbroccoli,färsk spenat och mozzarella/bifftomat sallad.
 
Lördagsmenyn kommer att bestå av mycket ägg med olika garneringar, gravad lax, köttbullar, räkomelett, prinskorv och snaps.
Det största problem jag har nu är att jag inte kan finna påskliljor,påskris och fjädrar.
Jag får göra det bästa av det.
Hej,Svejs =)

Kommentarer

  • ullie säger:

    Tycker att det där låter som en väldigt bra meny :)

    Svar:
    Biggeros

    2014-04-16 | 18:29:29
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se

Kommentera inlägget här: