biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

CADIZ otra vez

Kategori: Spaniens Cadiz

Det är många turer till Cadiz och många kaffe som dricks.

Det
beror på att vår bank finns där och det tar mycket tid till att reda ut vad som är sagt och  gjort angående om banklånet. Alla beslut görs från huvudkontoret i Madrid. När de ringer eller skriver meddelande så är allt på spanska och måste tvunget översättas av vår kontaktman i Cadiz som är den enda på Cadizkontoret som pratar engelska.
Det är viktigt att det inte blir några missuppfattningar när man ska köpa hus. Specielt i ett annat land.  
Här har många kaffe druckits efter våra ärenden på banken. Jätte mysigt strandhak där man blickar de böljande blå och solen som reflekteras i  den vita sanden. 
Så här folktomt på denna fina strand i Cadiz är ytterst ovanligt. Här brukar vara massvis av människor som ligger nästan inpå varandra. Jag kommer att uppdatera med en bild när det är högsäsong och göra en jämförelse.
En blåsig dag med växlande molnighet och 26 grader varmt.
Inga baddyrkare i April månad. Nu kan man se hur fin egentligen stranden är.
Solen var stark utan solbrillor.
 
En härlig dag från ljuvliga Cadiz önskar jag er alla en trevlig Torsdag =)

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vad söt du är i vackra sköna Cadizstranden. Fin tunika. Kram Marie som fryser i det bistra kalla Sverige.

    Svar: Tack,snälla du!! Du kommer snart iväg till varmare trakter,kram
    Biggeros

    2014-04-10 | 16:49:26
  • Caroline - Foto | Gran Canaria | Mamma säger:

    JA men det är så typiskt mig haha, nu kan jag inte komma in för att jag glömde att jag fått byta kod och lyckades spärra inloggningen igen hahaha..

    Svar: Nej,inte igen!! Hoppas att det löser sig och ha en trevlig Fredag,kram
    Biggeros

    2014-04-11 | 08:37:39
    Bloggadress: http://carrosungar.blogg.se
  • camilla larsen säger:

    helt fantastisk strand och liv

    Svar: Det är det. Men, det kommer mer strandbesökare framåt sommaren. Tack, min bän gör fin kommentar,kramiz☺☺=)
    Biggeros

    2014-04-11 | 10:23:41

Kommentera inlägget här: