biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

April April

Kategori: Min Blogg

April din dumma sill!!
=D=D=D=D=D=D=D
1962 var det svartvita tv-sändningar som gällde. Men på första april kom förändringen. Sveriges television meddelade att om man hängde en nylonstrumpa framför tvn skulle man kunna ta emot sändningar i färg. Mängder med människor plockade fram nylonstrumpor och gick på bluffen. Besvikelsen var lika total som skämtet var framgångsrikt.
Hur kunde man ens gå på det April skämtet?
Vissa gick på att spagetti växte på träd, pi som ändrades från 3.14159265 till det bibliska resultatet 3,0 och hamburgare för vänsterhänta.
 
Visst är det roligt att luras den 1 April. Förra året lurade jag min dotter att jag hade kommit hem från Spanien och stod precis utanför dörren och skulle ringa på dörren. Tror ni att hon gick på det??
Ska du luras idag? Berätta ditt  bästa April skämt....
Ett blåsigt Cadiz
Strandhaket hade stängt för att det blåste för mycket igår.
 
 
 April, det gör ingenting att vintern varit'svår
April, när du nu till sist slår ut ditt blonda hår
 
April, infekterar mig med kärlekens bacill
April, dumma sillar kan du lura vart du vill
 
Ha en bra 1 April och hoppas att ni inte blir allt för lurade dit pepparn växer.....

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Fina bilder :)

    Svar: Tack, Jessicka!! Har du blivit lurad idag? Hoppas du får en bra dag,kram
    Biggeros

    2014-04-01 | 09:09:11
    Bloggadress: http://www.jessicaantemyr.blogg.se
  • Anonym säger:

    Åh tänka sig att det är April va. Så härligt!!!1

    Svar: Ja,tiden går så fort. Härligt!! Ha det bra !!
    Biggeros

    2014-04-01 | 09:44:56
    Bloggadress: http://coconelia.webblogg.se
  • Marie säger:

    Jag har inte blivit lurad än idag, om inte ditt sms var ett aprilskämt? Jag hoppas det var sant. Fina bilder från stranden. Fina rimverser, Kram Marie.

    Svar: Det var inget skämt. Det var hur sant som jag bor i Spanien. Det är varmt, men är ett blåsväder. Det gäller att hålla i kalufsen så att den inte blåser iväg. Tack för din fina kommentar,kram
    Biggeros

    2014-04-01 | 18:23:08
  • Tess säger:

    Tusen tack fina du, vad glad jag blir! :) Kram

    Svar: Trevlig Onsdag, kram=)
    Biggeros

    2014-04-01 | 21:52:04
    Bloggadress: http://tesswaltenburg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: