biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Saknar .....

Kategori: Mina Nära&Kära

Gud, vad jag saknar mina töser (kortet är taget i Holland när flickorna var 3 & 1 år) Vi bodde i Bergen op Zoom i södra delen av Holland i ett år. Vi bodde i ett timmerhus på en campingplats/stugby som hette" Groene Papagaj" (Gröna Papegojan). Vi bodde jätte bra. Vi hade naturen bakom hörnet, Lekparker, Restauranger, Golfbana,Tvättstuga, Cafe, Barer och Badhus. Nackdelen var att det låg långt ifrån närmaste by Hoogerheide. Vi hade ju "Forden" (den underbara Forden som man fick putta igång) , så jag körde mycket in till byn om jag skulle handla mat eller till Bergen op Zoom om jag skulle shoppa loss eller gå på marknad. Varje helg hittade vi på olika saker med barnen och åkte till: olika Badpalatser i Rotterdam (vintertid,) den gamla staden Brugge i Belgien för sightseeing, Antwerpen för shopping, Vliesinge och bada ( sommartid), Breda och titta på alla kyrkor, Den Haag (ambassaden) för att förnya våra körkort, Amsterdam och njuta av livet och sist men inte minst till ett stort Tivoli utanför Tilburg.  
Jag saknar mina fina flickor
 En mor borde inte bo så långt ifrån sina döttrar. Döttrarna borde inte bo allt för långt ifrån sin mor, men inte för nära heller. Mina flickor och jag har alltid stått varandra så nära. Det gör vi fortfarande, men på avstånd och så bor jag i Spanien. Det är bara mitt och min mans val. Inte deras. Barnen är så pass vuxna nu och vi som föräldrar har haft barnen till låns ett litet tag. Vi eller jag har släppt dem fria. Nu är det meningen att barnen ska klara sig själva i samhället och få känna på vad livet innebär att vara vuxen i Sverige.  De är vuxna, jobbar,studerar och har partners. Jag skulle aldrig ha hindrat mina flickor att flytta långan väg, även om det hade varit till Kina. Som sagt som föräldrar/förälder äger man inte sina barn och barnen äger inte sina föräldrar. När jag tänker tillbaka i tiden då vi har bott i andra länder, så har min stora uppgift varit att alla i min närhet skulle ha det så bra som möjligt. Ingen skulle ha några bekymmer eller ingen skulle må dåligt. Vi hade bara varandra att förlita oss på. Ingen släkt eller vänner i närheten som kunde hjälpa till och stötta.Ingen att fråga om det skulle krisa sig.  På något sätt så har  man blivit starkare genom att klara sig själv i ett annat land. Min fina familj. Mina fina flickor som jag saknar otroligt mycket och älskar STORT  

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Saknar dig med. Kan du inte berätta mer om min partner? Vad heter han? Jag glömmer så lätt:-)

    Svar: Saknar dig mer, puss!! Ja, Isabella har en partner och du har många( partner-vänner) och boendepartner. Så , nu har jag påmint dig !! Ha en bra fredag, Kramis!
    Biggeros

    2013-11-08 | 10:15:51
  • Hanna- Mamma till Alexander och Ellie säger:

    Stark du är! Jag har svårt att tänka mig det själv om jag klarat av det :)

    Svar: Jag tror man har byggt upp en viss självständighet i med det att man har fått klarat sig själv många gånger både utomlands och i Sverige. Visst saknar jag flickorna varje dag. Sina barn kommer man alltid att älska. Jag kan inte svara på det om du hade klarat det eller ej. Alla är vi ju olika. Det vet man ju inte innan. Ha en bra fredag, Hanna!
    Biggeros

    2013-11-08 | 15:03:14
    Bloggadress: http://imm0rtelle.blogg.se

Kommentera inlägget här: