biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Livet....

Kategori: Min Blogg

Livet är en gåta???
Alla upplever livet helt olika. Jag har kommit in i en ny fas där livet inte är så invecklat och jobbigt. Man är mer säker och trygg i sig själv, men å andra sidan så har våra föräldrar kommit in i en hög ålder där mycket kan ske. Jag har tur att både min mamma och pappa har hälsan och är väldigt pigga. Min svärfar dog för 2 1/2 år sedan i en långvarig sjukdom. Där ser man hur livet kan förändras bara sådär  på en dag. Min svärmor valde att sälja deras fina hus med havsutsikt  i Blekinges skärgård och flytta till Stockholm (Storstad). Det kan man prata om skillnad!! Från en liten skärgårdsö till "Storstaden". När vi kommer till barnen är de så pass vuxna att de klarar (för det mesta sig själva). Visst får man låna ut pengar ibland när de har tufft med ekonomin och skicka ett eller annat paket med lite överraskningar med nyttogrejer. Det enda jag har lite svårt att ställa upp med bara vara där i närheten om de vill ha stötta och tröst. Eller bara ta en fika och skratta och prata tjejsnack. Det saknar jag. Jag bor här i Jerez som är helt underbart och bara njuter av livet, men ändå saknar jag någonting... Mina underbara flickor. Minstingen kommer till Jerez och ska fira Jul men inte min äldsta tjej. Hon kan inte ta ledigt från hennes nya jobb och det tycker jag är jätte sorgligt. Det är första Julen som inte vår lilla familj firar alla tillsammans. Det kommer kännas väldigt konstigt.
Hursomhelst är livet en gåta?
Man blir influerad av all media om hur perfekt man ska se ut med alla retuscherade bilder. Hur duktig karriärskvinna man ska vara genom att vara duktig och omtyckt på arbetet och ändå hinna med hemmet och sin älskade familj. Man ska vara en perfekt partner till sin man och duktig mamma. Vad har hänt?? Måste man vara så j##la perfekt alltid? Är inte det som är tjusningen med livet att människor har fel och brister och inte ser helt perfekta ut. Utan har helt enkelt lite skavanker här och där. Man brukar säga att ögonen är själens fönster som blickar utåt. Kan man tyda ögon hur man är som person eller om man verkligen mår så bra??
Det är livets gåta??
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: