biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Härliga Lördag

Kategori: Min Blogg

Då var det lördag och  fint väder i Jerez. Ska ta en svängom till "Stan" och fönstershoppa. Därefter blir det nog bestämt en kopp kaffe med avec. Hörs senare. Hasta luego
 
Ja, inte blev det kaffe och avec utan vin Rioja och Jamon. Jag har suttit ute i solen och bara varit. Vad härligt och bara sitta och studera folk utan att riktigt kunna tyda vad de säger. Till en viss del, men kroppsspråket säger så mycket. Här sitter jag helt ensam och kollar in 3 olika bord med diverse sällskap. Första bordet tolkar jag som så: Den  ena kvinnan vid bordet blir sur på mannen för att han inte borde dricka mer. Han ska nämligen köra. Vid andra bordet så sitter 2 par, därav kvinnorna( som inte verka känna varandra så väl) och diskuterar något dem inte är riktigt är överens om. Männen sitter tysta och vrider sig lätt. Vid tredje bordet sitter det ett par som är lesbiska och ska möta den ena partnerns föräldrar. Läget är väldigt spänt från början. Kul. Tillslut var jag tvungen att gå. Jag väntar ju hem min man från jobbet så vi kan fira lite lördag. Chiao.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: