biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Första fredagen i November

Kategori: Min Blogg

Checkade ut från hotellet kl.7, sitter på min mans arbetsplats och dricker en kopp kaffe. Sedan är det hemresa som gäller. Skönt att komma hem och kunna laga mat. Hör och häpna i morse var det 7 grader varmt eller "kallt" i Sevilla. Så idag åkte jackan på. Ses senare gott folk, hasta pronto.
Efter ett antal timmars väntande så har jag druckit många fler kaffekoppar och tilltugg. Såklart har inte problemet lösts där man min jobbar så väntan kan bli lång. Jag är van med det mesta, för detta är ju inte första gången. Runt om i världen så har man fått vänta. Ja, saker inträffar ju nästan alltid när man har planerat något viktigt. Jag minns en Nyårsafton 2002/2003 i Ontario,Canada. Vi hade beställt Nyårsbuffe till kl. 21.00, men vi dök inte upp förrän 23.00.  Orsaken till det var att en brand utbröts precis innan min man skulle lämna stället, så han blev tvungen att bli kvar och lösa problemet. Så kan det gå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: