biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Veckans "Snapsvisa" till Jul

Kategori: Mina Tips

 
 
 
 
 
 Mel. Oh my darling  clementine…

Född i Norge, bor i Sverige, Danmark är mitt fosterland.

Pratar spanska som en jude, fast en engelsman jag är.

Full idag och full i morgon, så ser livet ut för mig.

Kärlekslågan den har slocknat, jag ska aldrig gifta mig.

På min gravsten ska det ristas, det ska präntas på latin.

Här i under vilar liket av ett riktigt fyllesvin.

 

 Born in Norway, live in Sweden, Denmark is my native land

Speaking Spanish like a jew-man, though I am an Englishman

Drunk today and drunk tomorrow, that´s how life is meant to be

The spark of love is fading slowly, you will never marry me.

On mine tombstone we shall carve and we shall print in latin whine

Beneath the soil a corp is resting like a true, sweet, drunking swine.

 

 

Engelska översättningen på snapslåten(Oh my darling Clementine) har jag och min man översatt själva. Den har vi sjungit många gånger med engelsktalande vänner när vi har bott utomlands.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: