biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mazarin

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
Idag är en sådan dag som man är tvungen att vara på stranden och nära vattnet för att kunna överleva hettans temperaturer som ligger och ruvar på över 40 grader.
 
 
Nu är jag tillbaka till dynerna och sommarbyn Mazagon efter en vecka i ljuva Jerez.
 
 
 
Mellan Faro El Picacho och Faro de el Rompido ligger Mazagon beläget
 
 
Kustremsan sträcker sig i flera mil men byter namn på de olika stränderna...
För mig ser stranden likadan ut med sin ljusa och finkorniga sand....
 
 
Mazagon ligger ca en 15 minuter från Huelva city och byn ligger intill Donañas naturpark och dessa tillhörande oförstörda stränder.
 
 
Denna fina strand ligger närmast intill vårt hotell 
 
 
 Nu klockan 21.30 är det 31 grader i Mazagon😓😓😓
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Jätteroligt att f¨följa med hit för den här delen av Spanien är ganska osedd hos mig. Vet att det finns mycket att både se och upptäcka både i Spanien och på så många andra platser och inser att jag lär få öka takten för att hinna med.
    Njut och ha det fortsatt bra. Härliga bilder.
    Kram!

    Svar: Det finns så mycket mer att se i detta breda land. Härligt att man har ett utbyte med dig och mina andra bloggare. Man lär sig nytt så länge man lever. Visst finns det fina stränder att upptäcka och jag delar gärna med mig med er🤗🤗Jag njuter i hettan Ditte. Idag ska det bli mycket svalare närmare 10 grader svalare 34 grader i Mazagon. Trevlig Söndag// kramiz
    Biggeros

    2017-06-17 | 23:44:29
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Annelie säger:

    Satt just och tänkte på vad klockan var när du fotar och det är SÅ folktomt... *L*
    Vilken stränder och vilken hetta ni har.

    Kramar om Annelie

    Svar: Mycket riktigt Annelie klockan var tidig och inte alls spanjorerna hade vaknat...Stranden var nästan folktom och jag kunde få ultimata bilder till mitt inlägg=)
    Här går det i hettans tema och nu är det tvunget att vara nära havet eller poolen. Ha en bra dag🤗🤗Kramiz
    Biggeros

    2017-06-18 | 07:10:35
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Kattis säger:

    Underbara bilder och låter som ni har samma temperaturer som vi i södra Grekland!😥 känns helt ok att bada mycket!

    Svar: Här är det strandhäng som gäller. Ni har säkert lika varm i Grekland. Igår var det 43 grader i Mazagon😓😓I det varmaste laget om man inte får känna havets bris eller sitta i skuggan. I natt klockan 02.00 satt vi ute i 26 grader värme. Helt otroligt Kattis🤗🤗 Ha det bra i Grekland// kram
    Biggeros

    2017-06-18 | 10:13:34
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • FREEDOMtravel säger:

    Puh vilken hetta! Jag tycker att vi har riktigt varmt i Sverige just nu, men det är förstås INGENTING i jämförelse ... ;)

    Svar: Igår mätte temperaturen 43 grader varmt. Det är det hetaste laget😓😓Idag är det lite svalare. Skönt att även värmen har kommit till Stockholm🤗🤗
    Ha en bra dag!!!
    Biggeros

    2017-06-18 | 11:23:24
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • Znogge säger:

    Oj, så varmt ni har det! Då gäller det att hitta skugga också och dricka mycket vatten. Minns att vi hade 44 grader på Sicilien. Det var jobbigt men inte gräsligt som det var med samma temperatur i Turkiet. Luftfuktigheten spelar stor roll...

    Kram och god söndag!

    Svar: Här är det torrt och hett och visst spelar luftfuktigheten roll då det känns värre. Jag söker mig till skuggan när det behövs och dricker mycket vatten med mineraltillskott. Såklart blir det ett och annat dopp i poolen eller havet🤗🤗Kramiz
    Biggeros

    2017-06-18 | 12:42:59
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Nu får du njuta av havet för jisses så varmt det är ...

    Svar: Ni har väl även jätte varmt i Malaga...Tur att ni har även pool🤗🤗Det blir även stor mängd av vätskeersättning 🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-18 | 13:46:30
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Katta säger:

    Men oj vad varmt! :o Fina bilder :)

    Svar: Idag är det 10 grader svalare med 34 grader men ändå varmt😓😓Många dopp i poolen=)
    Biggeros

    2017-06-18 | 14:07:04
    Bloggadress: http://hundredhooves.blogg.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Men va härligt o just saffari är oxå något jag gärna hade velat göra :) så härliga strand bilder :) njut på kram

    Svar: Gillar stranden och just vid denna tidpunkt var det så ganska folktomt🤗🤗Vill verkligen på Safari=)Kram och trevlig kväll
    Biggeros

    2017-06-18 | 21:06:16
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • ajlimullersandvik.blogg.se säger:

    så vackert! Men förstår att man måste dricka mycket vatten för att inte bli sjuk av värmen.

    Svar: Man måste dricka mycket vatten och mineraltillskott 🤗Annars är det lugnt=d
    Biggeros

    2017-06-19 | 09:52:37
    Bloggadress: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här: