biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Womancave

Kategori: Mallorca

 
Allt från rödhättor till cyklande clowner och änglar på eftersläp.
Skyltningen är affärens lockbete och visst blir man nyfiken i en strut och vill se mer.
 
 
 
 
Neonkonstverk som blinkar, glimmar och strålar.
 
 
Mellan fönster av konstverk får jag glimt av motiv av reality.
Underbart motiv IRL
 
 
 
 
Den kända "konstgatan" i Palma heter
Carrer de Sant Feliu, 17, 07012 Palma, Illes Balears
 
 
Konstverken avlöser vartannat i både motiv och konstnärer men Gerhard Brauns Gallery består i sin charm och pryder gatan.
Glassen lockar intressanter i entren.
Snudd på att man smeker förbi gräddglassens smälta. 
 
 
Gerhardt Braun Gallery
 
 
Womancave
 
 
Jag är omringade av kurviga, kvinnliga och vackra/ färggranna ting som får mig att stanna ett tag till
 
 
Lokalerna och interiören får konsten att smälta in i tid/ rum
 
 
En enkel möbel som gränsar av motiven
 
 
Allt från sexiga Marlyn till klassiska Audrey
 
 
Chanel no 5
är en given doft i kvinnovärlden och består i årtionde efter årtionde
 
 
Kvinnlig och sexig på en och samma gång
 
 
" High Gloss ” visar de senaste årens verk av den världsberömda popkonstnären Heiner Meyer.
 
 
Jag får även äran att stå som modell med eller utan kändisskap och speglar min glans bland konstkändisar
 
 
Konstnären fångar ljus, skönhet från färg, detaljer och konturer.
 
 
 
 
Helt plötsligt händer det......
Det kan imte vara samma konstnär som hänger ut dessa udda ansikten till allmänheten 
Eller?
 Dessa motiv hänger i galleriet mitt emot men tillhör samma utställning.
 
Bäst jag flyttar på mig så jag inte halkar på ett "halvätet" bananskal
 
 
Fulsnygg konst i mitt sätt att se "and I like it"!!!
 
 
Arkitekturbyggnader hör även till konst.
De som anpassar kreativiteter såsom  att rita upp byggnationer är ärorika konstnärer.
 
 
 
Här för inte Brad Pitt sitt varumärke utan badkonst säljes för dyra lappar på konstgatan
 
 
Ett virrvarr av rektangulära plockepinn.
Även en konstutställning.
 
 
 Rialto Living går man inte bara förbi bara sådär utan måste ses med blotta ögat. Här säljs allt från pennor till kläder, möbler, husgeråd, glas och trendig inredning.
Om jag inte minns fel  ägs Rialto Living av en kreativ svensk.
Det var allt från konstiga intryck på en av Palmas smala gränder.

Kommentarer

  • znogge säger:

    Så mycket intressant och fint att titta på. Njutning för ögat helt enkelt.

    Kram och god helg!

    Svar: Älskar konst och allt fint som lockar ögat!Trevlig helg! Här regnar det idag=(
    Kram
    Biggeros

    2021-05-28 | 08:59:56
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Netti Starby säger:

    Vilken vacker konst det fanns på utställningen. Kramis <

    Svar: Jag blev svag i knäna och föll pladask för alla motiv!Jätte bra utställning!
    Kram
    Biggeros

    2021-05-28 | 16:22:35
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Hanna Karlsson säger:

    Vad kul att få se! Kändes väldigt otippat med de där ansikterna mitt i alltihop.

    Svar: Det tyckte jag med=DHur som helst var det en utställning med färg=)
    Biggeros

    2021-05-29 | 10:24:32
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • Marie säger:

    Älskar att gå i gränderna. Fina bilder och fin information kram och puss Mamma

    Svar: Jag älskar även konst och trånga gränder ❤Kram
    Biggeros

    2021-05-29 | 14:29:57
  • Ama de casa säger:

    Vilka coola ställen! Såna där neonverk gillar jag - lite åt hysteriskt julblink utan julmotiv :-)

    Ha det gott!

    Svar: Ja mycket neon och blink tillsynes. Visst är det coolt!!Trevlig söndag <3
    Biggeros

    2021-05-30 | 10:22:12
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Stort tack för denna tur bland Palmas smala gränder- Och här på utställningen hade jag absolut kunnat spendera lång tid- Palma verkar fortfarande ha mycket av det mesta.
    Härliga bilder!
    Kram

    Svar: Ja Palma levererar verkligen=) Älskar allt med konst!Trevlig Mors Dag!
    Kram
    Biggeros

    2021-05-30 | 18:17:35
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Amanda (Swedish Passport) säger:

    Åh så himla mycket fint! Älskar verkligen arkitekturen :)

    Svar: Ja jag är även svag för arkitektur och konstruktion =)Så mysiga gränder!
    Ha det gott <3
    Biggeros

    2021-05-31 | 08:03:04
    Bloggadress: http://swedishpassport.com

Kommentera inlägget här: