biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Bänka dig!!

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
Sätt dig! 
 
 
¡siéntate!
 
 
istu alas! 
 
 
Sit down! 
 
 
Hinsetzen!
 
 
s'asseoir!
 
 
Sid ned!
 
 
sedere!
 
 
Κάτσε κάτω!
 
Kátse káto
 
 
 
sjedni!
 
 
Ga zitten! 
 
 
 Сядьте
 
Syad'te
 
 
 
 बैठ जाओ
 
baith jao
 
 
 
 ülj le!
 
 
 坐下
 
Zuò xià
 
 
 
Bänkar och säckar i naturen.
Det duger bra att luta sig tillbaka och blicka Atlanten och svalka sig med en kall öl på playa Bolonia
 
 
Bänkar mig utanför "New Ewalds" (skandinaviska affären i Fuingerola ).
Vi fick hem både ärtsoppa och punsch.
 
 
The News bench in Malaga and the dog is taking a standup nap without a bench
 
 
Smidesbänken från Sverige sitter jag gärna i en stund i skuggan.
Speciellt när hettan faller på och är som allra värst.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
 
Sitter ni bänkade i soffan eller på ett mysigt café så har ni valt ett bra sätt att njuta av nöjeslivet.
 
"Sätt dig" från alla världens språk säger ofta mer än två ord.
En uppmaning till vila innan akten eller agerandet.
 
 

Kommentarer

  • Äventyret framtiden säger:

    Vilket roligt inlägg du bjuder på idag! Med härliga olika bänkar och sittplatser. Här säger man Sente se, sätt dig ner.
    Allt gott önskas!
    Kram

    Svar: Så himla roligt att du gillar inlägget. Jag förstår att jag var tvungen att ha ett inlägg bara med bänkar. Det finns så många fina i Spanien. Önskar dig även allt gott!!Kram
    Biggeros

    2022-05-05 | 19:57:40
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: