biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mannen på taket

Kategori: Mallorca

 
Mannen på taket
eller någon grön, gudomlig Ikaros skepnad som matchar husets gröna detaljer.
Byggnaden ligger i angränsande till glassbaren jag satt och tog en Tinto Verano igår i värmen.
 
Nu undrar ni : - Varför i hela friden beställde Biggeros en Tinto Verano när stället är känt för sin goda glass?
Nu hör det till saken att jag försöker att inte äta så mycket kolhydrater dvs sött som oftast taggar igång mitt merbegär. Allt för att trotsa begäret och hålla kroppen i schack. 
Innan jag lämnar ön lovar jag att jag ska jag smaka på deras omtalade glass.
 
 
 
 
 
Hotellen och lägenhetskomplexen avlöser sin charm men alla har inte öppnat upp ännu.
Sakterliga öppnar restauranger upp och håller öppet åtminstone längre på kvällen (23.00).
Dock är maxantalet 4 personer inomhus och desto fler utomhus på Mallis.
På fastlandet har dem öppnat upp och givet vika på restriktioner.
Discotek har öppnats upp och coctailbarer får hålla uppe till  midnatt.
En lättnad i min stil.
 
 
Glassbaren, Pastarestauranger och Tapasbarer ligger bara runt hörnet och räknat steg från Melias entre
 
 
Titos
discotek lyxiga fasad skyltar tomhet och likaväl sitt grannhus......
 
 
 
Mercat 1930
Matrnarknaden där man kan välja och vraka på olika maträtter.
Hoppas att de är beredda på att öppna upp inom kort.
Turismen strömmar in med flygplan och färjor från fastlandet varje dag.
Nu är ekonomin på väg successivt på uppgång.
Poco un poco
Step by step
Pö om pö
 
Så här kan det se ut live när matmarknaden är igång 
 
 
Grafitti i all ära.
Vi hedrar alla mödrar året om som ALLTID gör ett bra jobb utan betalning.
Den största belöningen av allt är kontinuerlig och besvarad KÄRLEK
 
Jag vill även passa på att hedra alla kvinnor utan barn som både ha valt att inte skaffa barn eller ofrivilligt inte kan få barn.
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    blir allt lite avis vännen, vill komma bort o bara njuta o glass låter inte helt fel :) njut kram

    Evas blogg

    Svar: Jag frestar ute och äter hemma =DJag ska spara mig och smaka en eller två glassar innan jag har åkt hem=)
    Idag skiner solen.
    Ha en bra dag vännen <3
    Kram
    Biggeros

    2021-05-12 | 11:05:03
  • Znogge säger:

    Så skönt att det öppnas upp mer och mer och vi är nog många som längtar efter det.
    Glass äter jag inte så ofta men någon gång "offrar" jag mig.

    Kram och god kväll!

    Svar: Det går sakterliga och säkert=) Vi är många som vill leva i normalitet. Jag älskar glass men är återhållsam =/
    Ha en bra kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2021-05-12 | 18:00:55
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Gerd säger:

    Här blir sällan glass. Förr kunde jag äta glass i stora lass men det är inte nyttigt. Så oftast blir det vid särskilda tillfällen.
    Så gott du ser ut att ha det!
    I min stad är det ganska så tomt. Men från 1 juni ska det väl bli lite mer fart. Även om jag är vaccinerad så finns inget att göra.
    Nu börjar en vacker solnedgång. Den i morse var outstanding.
    Varm kram <3

    Svar: Jag får även tänka på varje kalori jag stopparci mig.En och annan gång blir det utdelning.
    Hoppas att värmen och solen gör sitt i din hemstad så brukar resten bli bra.
    Tänk vad en en solnegång kan göra susen.
    Trevlig kväll!
    Kram
    Biggeros

    2021-05-12 | 21:18:33
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Så annorlunda ställe för en staty, på en modern byggnad.
    Ståndaktigt att klara av att inte äta glass, det vet jag inte om jag skulle klara av.
    Ser härligt ut att sitt utomhus i en bar. Här regnar det, igen. Längtar så till Spanien.
    Ha det skönt!

    Svar: Jag själv är en riktigt glassoman men jag försöker att hålla igen=)Ja jag tyckte även att statyn var en syn för ögat.
    Jag förstår att du längtar efter värmen=)
    Idag är det 25 och ska bli 29 grader imorgon.
    Ha en bra kväll <3
    Biggeros

    2021-05-13 | 13:35:09
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Nu när jag såg hotellet från utsidan minns jag att jag bott här ett par gånger.
    Skönt med lite olika lättnader och hoppas smittan nu håller sig lugn. Känns ju hoppfullt med allt fler som blir vaccinerade.
    Palmas olika marknader är besöksvärda och hoppas de också snart kan få öppna-
    Nattklubben Titos har jag varit på många gånger, Redan 1959 första gången. Då som tioåring med mina föräldrar.
    Förstår att du lätt får dagarna att gå i Palma med omgivningar. Finns ju så mycket att se och göra.
    Tack för dagens titt.
    kram

    Svar: Roligt att få info och tips från dig på Mallorca.Idag har vi varit i Pollenca, Alcudia och andra mysiga ställen. Hoppas att marknaden öppnar upp snart men diskoteken har inte öppnats såsom jag kan se men lite var dag och semesterfirare börjar att fyllas på.
    Ha det gott <3
    Kram
    Biggeros

    2021-05-13 | 16:02:11
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Ama de casa säger:

    Ja, nog är det skönt att det öppnas upp mer och mer, men det är ju också bra att dom tar det stegvis.

    Glass har jag svårt att låta bli. Den är bra vid rehabilitering och även i förebyggande syfte för allehanda krämpor. Det är jag övertygad om... ;-)

    Ha det fortsatt gott!

    Svar: Ja jag hoppas att öppning sker stegvis och att alla är fötsiktiga.Många är dåliga på att bära/ bära munskydden korrekt på Mallis. Stor skillnad jämförligen till fastlandet.
    Glass med stora lass är min passion.
    Visst hjälper det säkert mot sveda och värk.
    Trevlig helg <3
    Biggeros

    2021-05-14 | 10:21:11
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: