biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Havet är oändligt utan kanter

Kategori: Mallorca

 
Jolly Rogers eller Pirates of Caribean.....
 
Party båt som man kan boka och ligger i beredskap.
Nu i förberedande status.
 
 
 
Barca Samba
 
Många olika typer av båtar som man kan boka en dagstur eller för några timmar ute till havs. Visst finns det en gedigen bar på nedre däck.
 
 
Speedboat för dem som gillar fart och flärd.
 
 
Det gillar jag‼
 
 
Oh Brittania‼
En glasbåt/ färja som man kan boka. Nu står allt still på torra land men båtarna förberedes inför kommande högsäsong 
 
 
Änderna vill gärna följa med på en tur med glasbåten för att frestas av fiskstimmet.
Frestas ute och äta hemma.
 
 
 
 
Ännu en sightseeingbåt som stannar till vid badstränder.
Marco.....Polo......
 
Marco Polo är en form av lek som spelas i en pool. Wikipedia (engelska)
 
 
 
 
 
 Den här enorma Katamaranen som ligger i hamnen är en av tre som kan hyras för tillställningar. 
Den har även en exklusiv bar
 
 
 
 
 Tyvärr gör sig inte bilden rätt att just visa de enorma måtten på Katamaranen. 
Den är batastor!!
 
 
 
 Kolla in masten!!
 
 
 
 
 
 
Ja det finns så många olika båtar att välja på så hälften kunde vara nog. 
 
Jag har alltid gillat att gå och titta på båtar.
Även andra som har låtit sig påverka mig.
När min pappa tog mig till båtmässor eller ut med båten till bl.a Stockholms skärgård.
. Eller en styvfar som tog med mig till Smygehamn/ Kivik/ Simrishamn/ Ystad eller små pittoreska fiskebyar.
Han var väldigt intresserad av båtar och hade haft en motorbåt i sitt tidigare liv. 
Havet för honom var evigt och oändligt.
Oändligt utan kanter.
Sven hade seglat på de flesta haven som grabb.
Sådan var han.
En väldigt fin person att minnas som sitter nu på ett moln med ett övervakande öga.
 
 
 
 Trevlig fredag från Palma de Mallorca ‼
 
 

Kommentarer

  • Veiken säger:

    Ljuvliga Mallorca! Det var annorlunda när vi landade i Palma 1957 och var bland de första turisterna. Vi bodde i Arenal, med en tom strand och små privata hotell! Det har blivit några gånger sedan dess!
    Så härligt att du kan vara tillsammans med din man den här gången! Hoppas ni kan göra några gemensamma utflykter som den fina ön!
    Jag är precis som du när det gäller båtar och hav! Jag måste dit. Varje år åker vi till Marstrand, promenerar utmed kajerna och njuter av alla båtar, både stora och små, som ligger där!
    Njut av tillvaron!
    Kramar

    Svar: Jag förstår att Mallorca är inte sig likt sedan du var här. Många hotell och lyxbåtar/ yachtar vid Palma båtkaj.Så skönt att få spendera resan med min make även om han jobbar länge varje dag. Vi åtminstone ses. De flesta helger ska han vara fri.
    Båtliv och havet gör mig lycklig och ger en frihetskänsla ♡
    Kram
    Biggeros

    2021-05-07 | 10:45:48
    Bloggadress: http://www.veiken.se
  • Ditte säger:

    Palma är ju verkligen ett "eldorado" vad gäller båtar. Kanske kan ni hyra en båt en helg och ta er runt. Och om ni är osäkra på att segla finns det ju båtar att hyra med skeppare.
    För x antal år sedan hyrde vi en segelbåt i Puerto del Alcudia och var ute på egen hand och seglade några dagar neråt på den östra sidan av ön. Så mysigt även om det inte direkt är någon skärgård- Men många fina vikar med kristallklart vatten fanns det. Perfekt för att snorkla.
    Ha det fortsatt bra.
    Kram

    Svar: Ja vi ska se om det finns en chans för att boka en båttur. Alcudia var jag som ung och ska åka dit. Vi ska även kolla upp grottorna =)Denna helg blir det inga upptåg pga arbete men nästa helg blir det några utflykter=)
    Kram
    Biggeros

    2021-05-07 | 15:53:14
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Marie säger:

    Fina båtbilder underbart att titta på trevlig helg till Er båda puss och kram Mamma och Håkan

    Svar: Båtlivet och havet är något speciellt.Man blir så rofylld att gå intill piren varje månad.
    Trevlig helg!
    Kram ♡
    Biggeros

    2021-05-07 | 17:59:50
  • znogge säger:

    Hamn, hav och båtar är min grej för bättre kan det inte bli!

    Kram och njut av tillvaron på Mallorca!

    Svar: Ja du har ju havet inpå dig och fina stränder. Bättre kan det inte bli.Trevlig helg!!
    Kram
    Biggeros

    2021-05-07 | 20:38:56
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Anki säger:

    Härligt med alla båtarna! Jag har aldrig varit på Mallorca, men det är säkert en bra plats att vara på :)
    Ha det gott!

    Svar: Ja detta är tredje gången för mig att besöka Mallorca. Första gången bodde jag i Alcudia som 19 åring och åkte tyvärr med fel sällskap. Sedan besökta jag Palma första gången för 2 år sedan. Jag gillar Mallorca och vi ska göra våra utflykter när det finns tid över. Min man är nämligen mycket upptagen av arbete. Det ska väl gå vägen. Det finns så fina båtar längs piren och på min PW runda.Trevlig lördag!
    Kram
    Biggeros

    2021-05-08 | 07:54:55
    Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com
  • Ama de casa säger:

    Det är himla trevligt med båtturer och det finns ju ingen hejd på alla varianter man kan välja mellan - härligt! :-)

    Ha det fortsatt gott!

    Svar: Ja jag kommer alltid tänka på dig Ama när jag ser något större båtar =♡Ha det gott!!
    Biggeros

    2021-05-08 | 09:43:38
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Hanna Karlsson säger:

    Men så fint att få se alla båtar från Mallorca. Det är ju ofta så att bilder inte visar verkligheten. Det kan vara svårt att få till rätt känsla.

    Svar: Ja det är inte lätt minsann att få rätt storlek på dessa stora yachtar. Bara jag kan utdkilja storleken. Ha fin söndag!
    Kram
    Biggeros

    2021-05-08 | 20:19:00
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Vad kul att få följa med till hamnen. Gillar också att gå runt i hamnar och titta.
    Denna hamn påminner om Benalmádena vid Torremolinos, med massor av utflyktsbåtar.
    Skön söndag!

    Svar: Hela piren kläds med lyxiga båtar. Helt fantastisk vy. Jag har alltid tyckt om båtlivet och havet=)Trevlig kväll Lena!
    Kram
    Biggeros

    2021-05-09 | 12:54:34
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • petra säger:

    Men åh så mysigt det där såg ut , jag vill åka båt i spanien nu :) rejäla o maffiga, kram

    Svar: Otroliga häftiga båtar! Vi får se om det blir en båttur=)Trevlig kväll!
    Kram
    Biggeros

    2021-05-09 | 17:27:11
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se

Kommentera inlägget här: