biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Sevilla livsvilja

Kategori: Spaniens Sevilla

 
Som sagt nu sitter jag på ett hotellrum på Melia/ Sevilla.
Äntligen kan jag ägna mig på riktigt åt att dagföra i min reseblogg.
Jag har varit här i två dagar och det är till och med kallt i Sevilla på nätterna.
Från - 2 grader och uppåt.
Nu ska det bli bara bli varmare och varmare.
Så varför inte glädjas åt det när allt annat elände skjuts upp i höjden såsom covid 19 fallen i nästan hela världen.
På bilden ovan visas frukost entrén som vi snällt måste stå i kö tills någon frågar vilket rumsnummer vi har. Utanför finns även handsprit.
Innan man ska gå in i restaurangens buffé då är man tvungen att ta på sig plasthandskar.
 
 
 
Här sitter jag i en av hotellets relaxavdelning som faktiskt liknar "någons" vardagsrum.
 
 
 
Baren serverar allt från kaffe till starkare droppar och borden håller distans.
 
 
Vi åt en meny från restaurangen häromdagen med en kollega. Det vi valde var bland de dyraste på menyn. Tyvärr var maten både kall och lite torr. Efter klockan 21.00 får vi inte vistas utomhus så om man vill äta på någon annan restaurang någon gång i veckan så får man börja något tidigare dvs i slutet av veckan när samtliga är lediga.
 
 
Dagen vi anlände till hotellet Melia så var allt desinfekterat och inplastat dvs allt som skyddar oss från covid 19.
 
Nu förväntar vi sol och värme i helgen och med detta säger jag trevlig helg och tack för mig!

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Så skönt att det nu är möjligt för dig att resa med maken trots att det är en del begränsningar som ändå finns kvar. Hoppas att Spanien också nu kommer igång rejält med vaccinationerna så att pandemin även kan bromsas även via den.
    Önskar dig fina dagar nu i Sevilla. Njut!

    Svar: Tack Ditte för din omsorg!!Jag hoppss på att vaccinationen går i snabb takt så vi kan komma i normalitet.
    Trevlig helg till dig=)
    Kram
    Biggeros

    2021-01-15 | 22:50:07
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Anki säger:

    Så trevligt att komma hemifrån och se lite annat. Ha det så gott och njut av dagarna i Sevilla!
    Kram

    Svar: Tack Anki!Det var ett tag sedan jag fick följa med ut på resor utanför gränsen. Sevilla som stad är helt underbar =)
    Kram
    Biggeros

    2021-01-16 | 07:37:46
    Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com
  • Znogge säger:

    Så skönt för dig att du kan följa med maken och hålla honom sällskap. Dessutom är lite miljöombyte inte fel alls.

    Kram och god helg!

    Svar: Ja jag hann med näppe att följa med för natten till söndag återgår Jerez till perimeterkarantän igen. Hem får man alltid åka och min man har arbetsintyg.Trevlig lördag
    Kram
    Biggeros

    2021-01-16 | 12:40:03
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Anette säger:

    Jag antar att det är skönt att äntligen få komma iväg och lufta sig.
    Det blir ju rätt trist att bara vara hemma, särskilt när man som du är van vid att vara på resande fot.
    Ha det gott 😀

    Svar: Jätte skönt att få en viss frihet men det var på håret att jag kunde följa med. I natt inför Jerez perimeterkarantän igen=(Ha det gott <3
    Biggeros

    2021-01-16 | 15:07:37
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Netti Starby säger:

    Vilket härligt hotell ni är på och jag längtar till sol och värme. Kramis <3

    Svar: Ja man mår så mycket bättre med sol och värme=)Melia hotell levererar.
    Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2021-01-16 | 17:33:17
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Carro säger:

    Så mysigt att bo på hotell! 🥰

    Svar: Ja det var ett tag sedan men annars brukar jag ofta bo på hotell.Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2021-01-16 | 19:29:54
    Bloggadress: http://nouw.com/carroat
  • ullie säger:

    va bra att de är så försiktiga fattar inte varför inte sverige är det . 5 st hade dött sen igår på vårt sjukhus här det säger väl allt eller? grrr trött bli man

    härligt du får va md honom nu igen det är hälsa nog
    kramizar fina du <3

    Svar: Jag hann med näppe att följa med min man. Nu har många kommuner i Andalusien perimeterkarantän. Åtminstone är vi tillsammans. Ja denna pandemi liknar ingenting och tar aldrig slut=(Vi är försiktiga!
    Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2021-01-16 | 22:43:46
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Paula säger:

    Ja tillvaron har inte lättat och kanske gör den inte det innan större delen av oss har fått vaccin och det visar sig vara verksamt. Sverige är en katastrof vad gäller coronafall och dödlighet, jag följer Finland noga eftersom jag är finsk i själ och hjärta och tycker deras strategi har varit betydligt bättre än det svenska velandet. Dock har jag inte sett maken till hygienåtgärder liknande era någonstans i Norden. Hoppas ni trivs och allt funkar, trevlig söndag

    Svar: Jag tror att vi måste hålla ut tills vi alla får vaccin. Detta kommer ta tid men tills dess måste vi vara försiktiga. I Sevilla har de flesta munskydd. Vi följer restriktioner till fullo. Såklart finns det mindre bra människor som struntar i allt även här. Finland och de andra nordiska länderna har lyckats bättre ön Sverige. Vi trivs att få vara tillsammans på hotell under perimeterkarantänen. Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2021-01-17 | 01:27:34
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ama de casa säger:

    Vad skönt att ni kan resa tillsammans igen! Som vanligt har ni hittat ett superfint boende :-) Tråkigt bara att maten på den dyra menyn inte var till belåtenhet.

    Ha en skön söndag!

    Svar: Så skönt att få komma ut från kommunen men efter jul/nyår har fallen ökats ( förväntat ). Jag hann precis resa innan perimeterkarantänen =0Ja om nu maten inte var till någon fördel så överväger allt annat. Melia brukar leverera.
    Trevlig söndag Ama <3
    Biggeros

    2021-01-17 | 10:29:11
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Ligger Melia strax bakom Plaza de Espana, nära Parque de Maria Luisa?
    Kan du annars röra dig fritt i Sevilla?
    Bra att de tar pandemin på allvar.
    Sköt om dig!

    Svar: Lebreros Melia ligger nära stationen och El Corte Ingles. Melia Sevilla ligger vid Plaza España =)Vi trivs på båda hotellen.
    Vi kan röra oss så gott som fritt med munskydd/ avstånd i Sevilla. Däremot har restauranger, barer och butiker öppet till 18.00.
    Utegångsförbud gäller efter 22.00 om inget ändras. Perimeterkarantänen i Andalusien och i andra regioner.
    Ha det gott!!
    Kram
    Biggeros

    2021-01-17 | 11:43:31
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Marie säger:

    Fina bilder ser ut att fint och trevligt hotell. Skönt att du kunde följa med
    Skönt när solen kommer puss och kram Mamma

    Svar: Jätte härligt att få komma med till Sevilla efter perimeterkarantän. Nu har de stängt gränserna igen efter jul/nyår.Här skiner solen ♡
    Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2021-01-17 | 12:02:05
  • Pauline säger:

    vad härligt :)

    Svar: Tänk vad sol och värme gör mycket i Sevilla. Även att få vara tillsammans med min man <3
    Biggeros

    2021-01-17 | 19:49:21
    Bloggadress: http://lillafrokenhurtig.blogg.se

Kommentera inlägget här: