biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Papu Nôel

Kategori: Spaniens Sevilla

 
Jag nämnde för er i ett av mina inlägg att vi har nästan Sevillas fotbollsstadium till närmaste granne. Vår andra granne är El Corte Ingles.
Om jag nu inte räknar med alla våra hotellgäster/grannar
 
 
Jag brukar stöta på en familj som brukar äta frukost samtidigt som jag. Det vill säga en fru med hennes söta barn. Det roliga är att båda barnen 4-6 år
bär även munskydd i frukostsalen.
Den allra minsta brukar vara på hotellrummet troligtvis med anhörig.
 
 
Sevilla har nyligen köpt in en argentinsk fotbollsspelare som heter Papu Gomez han har bekräftat att han går med i Sevilla när han reser till den andalusiska huvudstaden för att slutföra sin övergång.

32-åringen kommer att skriva ett kontrakt i Los Rojiblancos under tre och ett halvt säsong och blir deras första undertecknande av övergångsfönstret i januari.

 Nu råkar det vara så att Papu " Noel" och hans familj bor på samma hotell som vi gör.
Troligtvis i väntan på bostad.
Coolt va‼
 
 
Vi har sagt så länge att vi ska gå och se en hemmamatch på Sevilla fotbollsstadium.
I dessa tider kan vi nog glömma det och detta coronaår. 
■■♤♤♤♤■■■■♤♤■■
 
En onsdagsglädjespridare 

Mats och Johanna, ett helt vanligt medelåders par, sitter på en av stans lyxigare restauranger och äter en fin trerättersmiddag. De har just påbörjat varmrätten när en otroligt vacker, yngre kvinna kommer fram till deras bord.
Hon böjer sig långsamt ner och ger Mats en kyss rakt på munnen. Den främmande kvinnan säger något kort om att de kan ses senare – och går sedan iväg.
Johanna stirrar förtvivlat på sin make och frågar:
– Vem fasen var det där, Mats?!

– Jag ska inte ljuga, älskling. Det där är min älskarinna.
– Va?! Älskarinna?! Ditt jäkla svin! skriker Johanna. Jag sticker, tar barnen och begär skilsmässa omgående!
Maken tittat lugnt på sin fru och svarar:
– Det kan jag i och för sig förstå. Kom bara ihåg att det då inte blir några fler shoppingturer till Milano och inga fler långsemestrar i Karibien. Inte heller blir det några fler weekendturer med segelbåten eller någon Ferrari i garaget. Men ja, det är du som väljer!

Funderar en kort stund

Precis när Mats sagt det sista orden kommer en gemensam bekant in på restaurangen. Han är i sällskap med en makalöst vacker, ung brunett.
– Vem är det Janne har med sig? undrar Johanna.
– Det där är hans älskarinna, svarar Mats.
Frun funderar en kort stund.
– Äsch, säger hon.


Vår är sötare!

 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Rolig berättelse fina bilder som vanligt och fin information kram och puss från Mamma

    Svar: Tack så mycket!! Gillar verkligen denna fina Sevilla fotbollsarena=) Skulle vilja vara en i publiken snart.Kram <3
    Biggeros

    2021-02-03 | 17:50:46
  • znogge säger:

    Ja, som det kan bli ;-)
    Synd ni inte kan se någon match men det ska väl komma fler tillfällen framöver får vi hoppas.

    Kram

    Svar: Ja visst kommer det tillfällen om att gå på en match i Sevilla. Jag har hört att deras supportrar är riktiga hejare på arenan=)Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2021-02-03 | 20:33:03
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Jamen det var väl trevligt att dela bostad med fotbollsspelaren. En autograf, kanske?

    Svar: Nej jag har inte bett om någon autograf ännu.Visst är det kul att få dela frukost med celebriteter =○
    Biggeros

    2021-02-03 | 22:15:32
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Gerd säger:

    Nu är inte jag någon som vill se en match. Bara om det är Villa Lidköping bandy ;) lokalpatriot.
    Söt historia!
    Kul!
    Syns snart. Kram!

    Svar: Jag är ju heller ingen fotbollsfan men jag gillar att heja in live=)Jag föredrar handboll ovh ishockey.
    Syns och hörs snart Gerd <3
    Kram
    Biggeros

    2021-02-03 | 22:16:11
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • ullie säger:

    ha ha men nää :D både son o make kan allt om fotboll
    everton är ju makens annars men ja de kollar på allt

    Svar: Jag och min man gillar ishockey och min man gillar även formel ett. Det vore roligt att stötta Sevilla live =)Godnatt min vän <3
    Biggeros

    2021-02-04 | 20:51:08
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ama de casa säger:

    Verkligen fina grannar ni har, både stadion, el corte ingles och en celebritet :-D

    Ha en fin start på helgen!

    Svar: Men eller hur jag klagar inte alls. Bra grannsämja=) Livet är på topp!!!
    Ha en trevlig helg <3
    Biggeros

    2021-02-05 | 11:30:07
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • wiolettan säger:

    Nu fick jag mig ett gott skratt. Tack för det.
    Fotbollsarenan ser häftig ut, i alla fall utifrån.
    Ojdå, kändis som närboende.
    Trevlig helg.
    Kram!

    Svar: Visst är arenan ursnygg ! Hoppas att den är lika snygg inne=)Ja inte var dag man bor granne med en kändis.
    Ett gott skratt förlänger livet.
    Ha det gott <3
    Biggeros

    2021-02-05 | 12:07:47
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Enna säger:

    Vad spännande! Hoppas du får en trevlig helg :)

    Svar: Nu har jag tyvärr inte sett fotbollsspelaren på ett par dagar så jag ttor att de har flyttat boende.Trevlig helg <3
    Biggeros

    2021-02-05 | 18:58:43
    Bloggadress: http://sayyeastofashion.blogg.se

Kommentera inlägget här: